Pika írta:
CS:GO-ban sosem volt Premier, CS2-vel jött be. A részletek is számítanak. És mivel ez a CS2 Premier "rendszer" 1.6-os változata lenne, a pont szerzés nagyon aránytalan. CS2-ben ugyanis körönként osztja a játék az MVP-ket, tehát a meccs végére a legjobb esetben akár 13x is lehetsz MVP. Ami azért néz ki hülyén itt, mert végig játszol egy teljes meccset ami legyen most 15 perc, és kapsz érte 25 pontot, viszont ha 3x MVP vagy, azért már 30 pontot kapsz. Én tuti finom hangolnám még ezt, kevesebb pont MVP-ért hogyha itt is körönként kap MVP-t, de mivel premiernek van megnevezve ergó az eredeti másolata így gondolom igen, és kevesebb pontot vennék el a vesztett meccsekért, mert az ügyetlenebb játékosok/csapatok sosem fognak kijutni magasabb szintre. Én figyelembe vennék bizonyos tényezőket, és az alapján szoroznám illetve osztanám a végén szerzett pontszámot. Pl győztes meccs +25 pont, viszont az ellenfél jóval kisebb rankban volt, ezért a 25 pontot elosztanám 1,25-el. Fordított esetben pedig megszoroznám 1.25-el. Ugyanez a szisztéma vereségnél, nem vennék el 20 pontot egy kis szintű játékostol aki jóval magasabb rangú játékosoktol / csapattol szenvedett vereséget. Persze megannyi tényezőt lehet még figyelembe venni, csak úgy önmagában a leírtak alapján semmi extra nincs benne főleg nem "Premier" 0 Dinamika. Ez így csak egy sima pontrendszer "Premier" névre keresztelve. De ez csak az én véleményem. És igen olvastam, hogy "Premierhez hasonló" rendszer, de a téma címe nekem konkrétan az ellenkezőjét sugallja, és azért mert pont rendszeren alapszik a te rendszered, attól még nem lesz Premierhez hasonló, mert szinte minden játék rangrendszere pontokon alapszik, más kérdés, hogy a végén Ikont / Nevet vagy konkrét számokat kapsz végeredménynek.
Kedves Pika.Először is köszönöm a pontos kritikát amit megfogalmaztál a pluginommal kapcsolatban.Jobban átnéztem a plugint, és figyelembe vettem amit mondtál pl. a pontozás kapcsán ami valóban elég szürreális főleg az MVP rész.
Próbáltam a leírt állításaidat figyelembe venni a javított verzió elkészítésekor amik nagyon jól jöttek nekem mivel valóban sima pontrendszer az egész, és nem volt benne semmi "extra".A javított verzióban ezeket módosítottam: "Tényezők figyelembevétele és dinamika hiánya"
Az eredeti pluginban valóban statikus volt: fix 25/-20 pont minden kör végén, egyetlen MVP bónusszal, és semmilyen tényezőt (pl. ellenfél szintje, meccs hossza) nem vett figyelembe. Ez egy egyszerű pontrendszer volt, ami nem tükrözte a Premier dinamikáját egyáltalán.
Javítás:
A szorzó (0.5-1.2) figyelembe veszi az ellenfél átlagpontszámát, így van némi kiegyenlítés az erőviszonyok alapján.
Az MVP kiosztása körönként történik ugyan úgy viszont kevesebb pontot kapnak érte. "Kevesebb pontot vennék el a vesztesektől, hogy az ügyetlenebbek is fejlődhessenek"
Az eredeti verzióban a vereségért járó -20 pont valóban túl szigorú volt, különösen alacsony szintű játékosok számára, akik erősebb ellenfelekkel is játszhatnak.
Nem volt semmilyen kiegyenlítő "fair-play" az egészben, így a gyengébb játékosok könnyen megállhatnak egy adott ponton vagy folyamatosan visszaeshetnek.
Javítás:
A vereségért járó pontot -10-re csökkentettem, és bevezettem egy szorzót (0.5-1.2), ami az ellenfél csapat átlagpontszámát a saját pontjaiddal hasonlítja össze:
Ha gyengébb vagy (pl. 60 pont vs. 600), a szorzó 0.5, így csak -5 pontot veszítesz.
Ha erősebb vagy (pl. 600 vs. 60), a szorzó 1.2, így -12 pontot veszítesz.
[Ugyan ez vonatkozik győzelemre is!] Ez már nagyjából "egált" képez a 2 réteg között, és védi az ügyetlenebb játékosokat az erősebb ellenfelek ellen, és nagyobb levonást ad az erősebbeknek, ha veszítenek.
Illetve győzelemnél is ugyan ez a helyzet a gyengébb [kevesebb ponttal rendelkezők] több pontot kapnak a győzelemért, és az erősebbek [több ponttal rendelkezők] pedig kevesebbet.Ui.:
Visszatérve a Premierre mint [Rendszer], tegyük fel ha 16 kör egy pálya, és csak utána ad/vesz el győzelemért, illetve vereségért pontot, ez idő alatt a játékos réteg változhat jöhetnek fel új játékosok [pl. 14 körben] mehetnek el játékosok [15. körben] szóval ezért van körökre osztva gyözelem/vereség kiosztás.
Próbáltam hasonló módot megteremteni mint ami cs2-ben is van nyilván még mindig szorul finomhangolásra, de a jelenlegi verzió talán már árnyéka lehet neki.