hlmod.hu

Magyar Half-Life Mód közösség!
Pontos idő: 2024.04.27. 09:26



Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 497 felhasználó van jelen :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 497 vendég

A legtöbb felhasználó (1565 fő) 2020.11.21. 11:26-kor tartózkodott itt.

Regisztrált felhasználók: nincs regisztrált felhasználó az elmúlt 5 percben aktív felhasználók alapján

Utoljára aktív
Ahhoz hogy lásd ki volt utoljára aktív, be kell jelentkezned.



Az oldal teljeskörű
használatához regisztrálj.

Regisztráció

Kereső


Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: C++ Alapok (4.) - Tömb
HozzászólásElküldve: 2016.10.18. 20:43 
Offline
SM Fejlesztő
Avatar

Csatlakozott: 2012.10.18. 15:58
Hozzászólások: 2486
Megköszönt másnak: 28 alkalommal
Megköszönték neki: 132 alkalommal
A tömbök

A tömbök felettébb megkönnyithetik a te, és a program dolgát.
Tömbök deklarálása az alábbiképp épül fel:
Kód:
int main() {
   int t[3];
   /*
      Ebben az esetben a 't' a tömbünk neve,
      a [3] pedig az elemszáma
   */
}

Hogyan is kell ezt értelmezni?
Tulajdonképpen ha konyhanyelven mondanám, akkor a tömb az annyit tart magáról, hogy egyfajta változók egy névvel, s több indexel ellátva.

Értelme: ciklusok megkönnyitése, és fölösleges változók létrehozása.
Kód:
int main() {
   int a,b;
   /*
      Ehelyett ->
   */
   int a[2];
}


Hivatkozás

Tömbökre hivatkozni a következő képpen lehet:
Kód:
int main()
{
    float vsz[4];
    /*
       Mivel 0-ról kezdjük programozásban a számolást ezért
        Alábbiképp épül fel:
        0 -> tömb első eleme
        1 -> tömb második eleme
        2 -> tömb harmadik eleme
        3 -> tömb negyedik eleme
    */
    //szóval a tömb harmadik elemének igy tudunk értéket adni:
    vsz[2] = 3.14;
}


Természetesen igy is működik:
Kód:
   int variable[5] = {1,2,3,4,5};


Egy egyszerű példa:
Kód:
using namespace std;
int main()
{
    string x[4];
    x[0] = "m";
    x[1] = "a";
    x[2] = "x";
    x[3] = "i";
    cout << "A tomb elso eleme: "<< x[0] << endl;
    cout << "A tomb masodik eleme: "<< x[1] << endl;
    cout << "A tomb harmadik eleme: "<< x[2] << endl;
    cout << "A tomb negyedik eleme: "<< x[3] << endl;
    cout << x[0] << x[1] << x[2] << x[3] << endl;
}


Viszont ez nem ennyire egyszerű, lesz ezeknek bonyolitása, spoiler: többdimenziós tömbök, de ez a következő nap termése!
+1

_________________
www.akosvagyok.hu


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nyithatsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Portal: Kiss Portal Extension © Michael O'Toole