hlmod.hu
https://hlmod.hu/

C++ Alapok (4.) - Tömb
https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=123&t=26459
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Maxi [ 2016.10.18. 20:43 ]
Hozzászólás témája:  C++ Alapok (4.) - Tömb

A tömbök

A tömbök felettébb megkönnyithetik a te, és a program dolgát.
Tömbök deklarálása az alábbiképp épül fel:
Kód:
int main() {
   int t[3];
   /*
      Ebben az esetben a 't' a tömbünk neve,
      a [3] pedig az elemszáma
   */
}

Hogyan is kell ezt értelmezni?
Tulajdonképpen ha konyhanyelven mondanám, akkor a tömb az annyit tart magáról, hogy egyfajta változók egy névvel, s több indexel ellátva.

Értelme: ciklusok megkönnyitése, és fölösleges változók létrehozása.
Kód:
int main() {
   int a,b;
   /*
      Ehelyett ->
   */
   int a[2];
}


Hivatkozás

Tömbökre hivatkozni a következő képpen lehet:
Kód:
int main()
{
    float vsz[4];
    /*
       Mivel 0-ról kezdjük programozásban a számolást ezért
        Alábbiképp épül fel:
        0 -> tömb első eleme
        1 -> tömb második eleme
        2 -> tömb harmadik eleme
        3 -> tömb negyedik eleme
    */
    //szóval a tömb harmadik elemének igy tudunk értéket adni:
    vsz[2] = 3.14;
}


Természetesen igy is működik:
Kód:
   int variable[5] = {1,2,3,4,5};


Egy egyszerű példa:
Kód:
using namespace std;
int main()
{
    string x[4];
    x[0] = "m";
    x[1] = "a";
    x[2] = "x";
    x[3] = "i";
    cout << "A tomb elso eleme: "<< x[0] << endl;
    cout << "A tomb masodik eleme: "<< x[1] << endl;
    cout << "A tomb harmadik eleme: "<< x[2] << endl;
    cout << "A tomb negyedik eleme: "<< x[3] << endl;
    cout << x[0] << x[1] << x[2] << x[3] << endl;
}


Viszont ez nem ennyire egyszerű, lesz ezeknek bonyolitása, spoiler: többdimenziós tömbök, de ez a következő nap termése!
+1

Oldal: 1 / 1 Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/