hlmod.hu https://hlmod.hu/ |
|
Pozitívia és Negatívia https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=13&t=9197 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | Metal [2013.06.28. 10:42 ] |
Hozzászólás témája: | Pozitívia és Negatívia |
Sziasztok. Újabb feladattal jövök, csak Nektek: A történet: Valamikor régen, túl az abakuszon, a lederivált egyenesen is túl, ahol még az integrálás sem járt, létezett két tartomány: Pozitívia és Negatívia. A két tartomány folyamatos hadban álltak egymással, folyamatosan oltották ki egymás előjeleit. A háború több tízezer PIn át tartott, míg a rejtve maradt, 0. tartomány úgy döntött, ő is hadba szál, kihasználja a két tartomány harcát, és elfoglalja területeiket. Minden, nullára esett érték, akik a két tartomány között keletkezett, mellé állt, s hadba indult, nem is kicsi előnyökkel: Míg a tartományok összeadó harcot folytattak, addig a 0. tartomány a szorzás műveletét vettette be a két tartomány ellen. Vajon ki nyerte meg a gigászi csatát? Feladat: Adott 3 tartomány: - Pozitívia - Negatívia - 0. tartomány Minden oldal rendelkezik egy random "indulás" sereggel: Pozitívia: [10000, 100000] Negatívia: [-100000, -10000] A nulladik tartomány "nullákkal" rendelkezik, azaz 10..100 db 0-val indul. A gigászi harc menete igen egyszerű: Minden alkalommal mind2 oldal küld a saját értékéből random 1-10 db-ot, azaz: Pozitívia: [1, 10] db-ot Negatívia: [-10, -1] db-ot Továbbá a 0. tartomány is támad: minden 5. körben - persze ha van serege - a legtöbb nyereséggel rendelkező tartományt. Amennyiben egyenlőek a nyerések száma, akkor random dől el, melyik oldalt támadja. A támadott fél 50%os eséllyel tudja elkerülni a 0. tartomány csapását. Amennyiben nem sikerül, támadói elvesznek (0-val való szorzás => 0). A csata az így kialakított értékek összeadásával dől el ("összeadó harc"), melynek három következménye lehet: Ha az összeadás eredménye pozitív, akkor a pozitív sereg kioltotta a negatívat, azaz Pozitívia nyert. Ha az összeadás eredménye negatív, akkor a negatív sereg kioltotta a pozitívat, azaz Negatívia nyert. Amennyiben az eredmény nulla, a 0. tartományba egy nulla kerül, s döntetlennel zárul a két tartomány közti aktuális csata. A nem nulla megmaradt sereg visszatér az eredeti tartományába. A csata addig folyik, amíg valamelyik oldal "el nem fogy". (0 lesz). Írjatok programot, (Akár Pawn, akár másban), ami szimulálja ezt a háborút, addig, amíg valamelyik fél elesik. A végén írjátok ki, melyik oldal mennyi csatát nyert, s mennyi "sereggel" rendelkeznek még. |
Szerző: | Metal [2013.06.28. 11:47 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Pozitívia és Negatívia |
Átírtam a feladatot, most nézzétek meg ![]() |
Szerző: | kiki [2013.06.28. 12:46 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Pozitívia és Negatívia |
bla |
Szerző: | BeepBeep [2013.06.28. 12:51 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Pozitívia és Negatívia |
A PIn az milyen mértékegység, és mekkora méterben? ![]() |
Szerző: | kiki [2013.06.28. 12:52 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Pozitívia és Negatívia |
BeepBeep írta: A PIn az milyen mértékegység, és mekkora méterben? ![]() Az simkártyánál van xD |
Szerző: | fuck604 [2013.06.28. 14:10 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Pozitívia és Negatívia |
ezt a részt nem nagyon értem:s Kód: A nulladik tartomány "nullákkal" rendelkezik, azaz 10..100 db 0-val indul. ez most 10 és 100közötti random érték? |
Szerző: | Nandee [2013.06.28. 15:27 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Pozitívia és Negatívia |
Ezek honnan jönnek? (Lehet megpróbálom c++ al de még most tanulgatom xd) |
Szerző: | Metal [2013.06.28. 16:00 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Pozitívia és Negatívia |
fuck604 írta: ezt a részt nem nagyon értem:s Kód: A nulladik tartomány "nullákkal" rendelkezik, azaz 10..100 db 0-val indul. ez most 10 és 100közötti random érték? igen, jobb lett volna ha így írom mint a többinél: [10, 100] |
Szerző: | rericsi8 [2013.06.28. 22:56 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Pozitívia és Negatívia |
a válasz 2.53434*5.34(2*4.534534)/45+(-7.345*3) ![]() |
Szerző: | Metal [2013.07.04. 09:14 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Pozitívia és Negatívia |
Nah itt van C#ul: Kód: using System; Ugye, nem is olyan bonyolult? |
Oldal: 1 / 2 | Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |