[kozep]Modellek telepítése, használata[/kozep]Ebben a tutorialban azt fogom megmutatni, hogyan kell modelleket szerverre telepíteni, és pluginban használni.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Ebben a részben azt tudhatjátok meg, hogy milyen "szabályok", tudnivalók vonatkoznak a helyes modelltelepítésre, valamint hogyan kell a modelleket feltölteni.
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
1. a). Szabályok, tudnivalók:
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
- Játékosmodelt a models/player/ mappába kell "telepíteni".
- Model kiterjesztése: .mdl
- Model nevének, és a tartalmazó mappa nevének egyeznie kell.
"models/player/model_ct/model_ct.mdl"
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
Készen is vagyunk a feltöltéssel, most következik a pluginban való használat.
--------------------------------------------------------------------------------
2. Modellek pluginban való használata
--------------------------------------------------------------------------------
Itt azt fogjátok megtudni, hogyan kell egy plugint úgy megírni, hogy az megváltoztassa a modellét az általunk megadottra.
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
2. a). Felkészítés, használat:
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
- A modelt először le kell tölttetni a klienssel. ( precache_model )
- Ezt a precache_model funkcióval tudjuk megtenni.
Kód:
precache_model("player/model_ct/model_ct.mdl")
// Models mappából kell kiindulni, tehát: player/...
// "" jelek közé kell írni, amit precachelni akarunk.
// A funkciót a plugin_precache() függvénybe kell írni.
- Az adott függvényben ezt a funkciót kell alkalmazni a model lecserélésére:
Kód:
cs_set_user_model(index, "model_ct")
// cstrike include szükséges hozzá.
// Két paramétert kell megadni:
/* 1. index - id, vagy 0
2. model neve "" jelek közé rakva .mdl nélkül
*/
- A model visszaállításához pedig ezt:
Kód:
cs_reset_user_model(index)
// Visszaállítja az eredeti modelt.
// 1 paramétert kell megadni:
/* index - id vagy 0 */
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
2. b). Példa pluginban való használatra:
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
public plugin_precache()
{
precache_model("player/model_ct/model_ct.mdl")
// Letöltetjük a játékosokkal a modelt.
}
public fuggveny(index)
{
cs_set_user_model(index, "model_ct")
// model_ct nevű modellre változtatjuk a játékos modelljét.
}
public fuggveny_vissza(index)
{
cs_reset_user_model(index)
// Visszaváltoztatjuk az alap játékos modellre a játékos modelljét a csapatától függően.
}