hlmod.hu

Magyar Half-Life Mód közösség!
Pontos idő: 2024.03.28. 09:43



Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 234 felhasználó van jelen :: 1 regisztrált, 0 rejtett és 233 vendég

A legtöbb felhasználó (1565 fő) 2020.11.21. 11:26-kor tartózkodott itt.

Regisztrált felhasználók: Bing [Bot] az elmúlt 5 percben aktív felhasználók alapján

Utoljára aktív
Ahhoz hogy lásd ki volt utoljára aktív, be kell jelentkezned.



Az oldal teljeskörű
használatához regisztrálj.

Regisztráció

Kereső


Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: [Modellezés] Sub-Modell készítése
HozzászólásElküldve: 2013.09.10. 21:13 
Offline
Őskövület
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.26. 20:33
Hozzászólások: 2105
Megköszönt másnak: 28 alkalommal
Megköszönték neki: 33 alkalommal
Sziasztok.

Gondoltam egy év elteltével megint írok egy tutorialt hátha valaki majd cserébe megmutat valami hasznosat.

A mai téma a sub-modell készítés. Ez arra jó ha valaki lassabban szeretné elérni az 512-es limitet, vagy éppen nem szeretne azonos modelleket többször letöltetni.

Először is egy player modell lesz most az "alany" és 3-at fogunk egybe olvasztani. Azonos csontvázzal és animációval rendelkező modelleket érdemes sub-modellezni. Elhagyható de én a CT és T modelleket külön hagynám mert a bomb csontnál nem egyeznek. Hogy kell modellt vissza alakítani azt nem mutatom meg, arról már van egy korábbi tutorialom. Kezdjük is el.

1.

Fogunk egy player modell, vissza alakítjuk és megkeressük annak qc fájl kiterjesztését.

Kép



A másik 2 modellt is vissza fejtjük és megkeressük azoknak a body smd-jüket (pl.: urban.smd, v_ref_m4a1.smd) meg a hozzájuk tartozó textúrákat is.

Kép

Az utóbbi megkeresett fájlokat bemásoljuk az első modell mappájába.

2.

Ezután megnyitjuk a qc fájlt amit már korábban megkerestünk. Egy jó hosszú script fog minket fogadni amiből ennyi a lényeg:

SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1.  
  2. //reference mesh(es)
  3. $body "studio" "urban"
  4.  


Ez a kód egy testet készít a modellnek. Itt az urban.smd-t veszi elő. Fontos hogy amikor animációt illetve body-t adunk meg, a kiterjesztést nem szabad utána írni.
Ezt átírjuk erre:

SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1.  
  2. $bodygroup "parts"
  3. {
  4. studio "urban"
  5. studio "GSG9"
  6. studio "SAS"
  7. }
  8.  


Így már több testet készít ugyanannak a player modellnek. Persze hogy mit írunk ""-ek közé az szabadon választott. Illetve a body nevét kell megadni amit akarunk hogy beleolvassza a sub-modellbe.
Fontos hogy minden egy mappában lehet. Tehát aki ilyet ír hogy studio "C:/Program Files/SAS.smd" azt körbe röhögöm. Nem csak három testet lehet megadni. Szabadon választott. Akár 30-at is egybe olvaszthatsz.

3.

Ellenőrizzük le hogy minden egy mappában van e (qc fájl, textúrák, animációk és body-k).
Ha meg van már kompilálni is lehet. Ha alap studiomdl.exe-vel nem megy próbáld meg a Milkshape 3D nevű programot.

Végeredményben valami ilyesmit kell kapnunk:

Kép

Hogy mennyi sub-modell közül választhatunk az attól függ mennyit építettünk bele.

Köszönöm hogy végig olvastad a tutorialom. Ha bármi kérdésed van írj PM-et.

Ők köszönték meg rericsi8 nek ezt a hozzászólást: kiki (2013.09.11. 07:01)
  Népszerűség: 2.27%


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: 2013.09.11. 06:07 
Offline
Signore Senior
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.09. 17:39
Hozzászólások: 4020
Megköszönt másnak: 12 alkalommal
Megköszönték neki: 139 alkalommal
Kb hány modellt lehet egybeolvasztani? Vagy nincs korlátozva?

Btw, nice tut. ;)


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: 2013.09.11. 06:14 
Offline
Őskövület
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.26. 20:33
Hozzászólások: 2105
Megköszönt másnak: 28 alkalommal
Megköszönték neki: 33 alkalommal
erre nincs limit, köszi ;)


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nyithatsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Portal: Kiss Portal Extension © Michael O'Toole