hlmod.hu
https://hlmod.hu/

[Modellezés] Sub-Modell készítése
https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=38&t=10824
Oldal: 1 / 1

Szerző:  rericsi8 [ 2013.09.10. 21:13 ]
Hozzászólás témája:  [Modellezés] Sub-Modell készítése

Sziasztok.

Gondoltam egy év elteltével megint írok egy tutorialt hátha valaki majd cserébe megmutat valami hasznosat.

A mai téma a sub-modell készítés. Ez arra jó ha valaki lassabban szeretné elérni az 512-es limitet, vagy éppen nem szeretne azonos modelleket többször letöltetni.

Először is egy player modell lesz most az "alany" és 3-at fogunk egybe olvasztani. Azonos csontvázzal és animációval rendelkező modelleket érdemes sub-modellezni. Elhagyható de én a CT és T modelleket külön hagynám mert a bomb csontnál nem egyeznek. Hogy kell modellt vissza alakítani azt nem mutatom meg, arról már van egy korábbi tutorialom. Kezdjük is el.

1.

Fogunk egy player modell, vissza alakítjuk és megkeressük annak qc fájl kiterjesztését.

Kép



A másik 2 modellt is vissza fejtjük és megkeressük azoknak a body smd-jüket (pl.: urban.smd, v_ref_m4a1.smd) meg a hozzájuk tartozó textúrákat is.

Kép

Az utóbbi megkeresett fájlokat bemásoljuk az első modell mappájába.

2.

Ezután megnyitjuk a qc fájlt amit már korábban megkerestünk. Egy jó hosszú script fog minket fogadni amiből ennyi a lényeg:

SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1.  
  2. //reference mesh(es)
  3. $body "studio" "urban"
  4.  


Ez a kód egy testet készít a modellnek. Itt az urban.smd-t veszi elő. Fontos hogy amikor animációt illetve body-t adunk meg, a kiterjesztést nem szabad utána írni.
Ezt átírjuk erre:

SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1.  
  2. $bodygroup "parts"
  3. {
  4. studio "urban"
  5. studio "GSG9"
  6. studio "SAS"
  7. }
  8.  


Így már több testet készít ugyanannak a player modellnek. Persze hogy mit írunk ""-ek közé az szabadon választott. Illetve a body nevét kell megadni amit akarunk hogy beleolvassza a sub-modellbe.
Fontos hogy minden egy mappában lehet. Tehát aki ilyet ír hogy studio "C:/Program Files/SAS.smd" azt körbe röhögöm. Nem csak három testet lehet megadni. Szabadon választott. Akár 30-at is egybe olvaszthatsz.

3.

Ellenőrizzük le hogy minden egy mappában van e (qc fájl, textúrák, animációk és body-k).
Ha meg van már kompilálni is lehet. Ha alap studiomdl.exe-vel nem megy próbáld meg a Milkshape 3D nevű programot.

Végeredményben valami ilyesmit kell kapnunk:

Kép

Hogy mennyi sub-modell közül választhatunk az attól függ mennyit építettünk bele.

Köszönöm hogy végig olvastad a tutorialom. Ha bármi kérdésed van írj PM-et.

Szerző:  Silent [ 2013.09.11. 06:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: [Modellezés] Sub-Modell készítése

Kb hány modellt lehet egybeolvasztani? Vagy nincs korlátozva?

Btw, nice tut. ;)

Szerző:  rericsi8 [ 2013.09.11. 06:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: [Modellezés] Sub-Modell készítése

erre nincs limit, köszi ;)

Oldal: 1 / 1 Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/