hlmod.hu
https://hlmod.hu/

[TUT] Első szoba
https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=39&t=3145
Oldal: 1 / 9

Szerző:  IrOn [ 2012.01.18. 14:11 ]
Hozzászólás témája:  [TUT] Első szoba

Az első szoba elkészítése...

Hozzunk létre egy új pályát: File/New
1. Keressünk egy texturát, majd az oldalmenüből válasszuk ki a Block Toolt(5. kép, gyorsbillentyű: Shift+B)

2. A felülnézeti 2D-s kamerába húzzunk egy nagyobb kockát.
(Kamerák: bal felső: 3D, jobb felső:2D felülnézet, alsók: 2D oldalnézet)

3. Ha kész a kocka, az egyik oldalnézeti kamerába nagyobbítsuk ki
Ha kész vagyunk nyomjunk egy entert. A 3D-s kamerába megkereshetjük a létrehozott entity-t.
Menjünk a 3D-s kamerára egérrel, majd nyomjuk meg a Z betüt, ezzel tudunk benne mozogni, ha ki akarunk jönni még egyszer nyomjunk Z betüt.

4. Az oldalmenüben nyomjunk az 1. képre(nyíl, Selecton Toolra) és a 3D-s kamerában nyomjunk az entity-re amit létrehoztunk.

5. A fenti menüben nyomjunk a Tools/Make Hollowra(CTRL+H), írjuk át -32 -re majd Ok-ézzuk le.
Most a 3D-s kamerán be tudunk menni az Entitybe(üreges lett)

6. Ember/Fény létrehozás
a,Ember
Az oldalmenüben válasszuk a 4. képet(Entity Toolt [Shift+E]), majd a jobb oldalon az Objects-nél lesz egy legördülő menü.
Onnan válasszuk az info_player_start/info_player_deathmatch -et (ez CT/Terror kezdőhely)
Az egyiket válasszuk ki, majd valamelyik kamerába nyomjunk, és oda letesz egyet(Ha 2D-s kamerába nyomsz ott ha elhelyezted utána nyomj Entert)
Az ember és a föld között legyen egy kis hely, hogy ne szoruljanak be a texturába.

b,Fény
Szintén a jobb oldalon, az Objectsnél válasszuk ki, csak most a "light"-ot.
Nyomjunk valahova, és helyezzük el az Entity-t!
Ha elhelyeztük válasszuk a kijelölőt, és nyomjunk rá a fényre. Ha kijelöltük a fenti menüből válasszuk: Edit/Properties
Brightness: itt tudjuk állítani a fény színét: nyomjunk a Pick color-ra és válasszuk ki a nekünk megfelelőt! Ezután ezt bezárhatjuk.

Nos, kész is vagyunk az alap szobánkkal, konvertáljuk át a pályát .bsp formátumba:
Nyomjuk meg az F9-et vagy a felső ikon menüből válasszuk az utolsót(Run Map!)
Ha még nem mentettük .rmf-ként a pályánkat, mentsük valahova.(Ez felugrik konvertálás elött ha nem mentetted)
Mindent tegyünk Normalra, Don't run the game és a Save visible objects only NE legyen kipipálva!
Most megnyomhatjuk az OK-ot, ha nagy a pályánk ez eltart egy ideig.

Ha csak tesztelni szeretnénk a pályát elég Normalra tenni a Run BSP-t, ilyenkor nem fogja megcsinálni a fényeket és ilyesmit, ezért akadni fog a pálya!


Képekkel:
Kép
Kép

Videó hamarosan![also](kéne egy videófelvevő :D)[/also]

Szerző:  digitation [ 2012.01.18. 18:12 ]
Hozzászólás témája:  Re: Első szoba

Hyper Cam 2

Szerző:  IrOn [ 2012.01.19. 11:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: Első szoba

Kész a videó: http://www.youtube.com/watch?v=7IkZxvkNPTQ
[youtube]7IkZxvkNPTQ[/youtube]

Szerző:  rericsi8 [ 2012.02.03. 17:04 ]
Hozzászólás témája:  Re: Első szoba

ha bár régóta használom a vhe-t még mindig nem sikerült rájönnöm hogy láthatatlan falat hogy készíthetek? :D

Szerző:  IrOn [ 2012.02.03. 17:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Első szoba

csinálsz 1 textúrát, ToEntity - func_wall - Render FX(asszem, ami azt írja 1-255ig lehet) azt tedd 1-re akkor teljesen láthatatlan, 255: teljesen látható meg közötte amit akarsz

Szerző:  rericsi8 [ 2012.02.03. 17:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: Első szoba

ez logikus :D
kössz iron, ja és még valami :D
sziklákat hogyan készíthetek egyszerűen?

Szerző:  IrOn [ 2012.02.03. 17:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Első szoba

keresel szikla textúrát és elkezded vagdosni :D

Szerző:  VirTuaL ~` [ 2012.02.17. 17:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Első szoba

Kiválasztottam az Entity Tool-t és jobb oldalt nem jelenik meg az objects :? :| Ötlet?

Kép

Szerző:  fear_ezmegmi [ 2012.02.17. 17:09 ]
Hozzászólás témája:  Re: Első szoba

view/Screen Elements/object bart kapcsold be.
megjegyzés:( Kedden csatlakoztam és most pénteken már beavatott vagyok hihihi :mrgreen:)

Szerző:  VirTuaL ~` [ 2012.02.17. 17:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Első szoba

[spoiler]Kép[/spoiler]

Oldal: 1 / 9 Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/