hlmod.hu https://hlmod.hu/ |
|
ConVar-ok https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=53&t=4378 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | Silent [ 2012.05.12. 18:19 ] |
Hozzászólás témája: | ConVar-ok |
Először is tisztázzuk, mit is jelent a Cvar(ConVar). .Cvar-ok azok a változók, amelyeket egy egyszerű rcon parancssal / sm_cvar paranccsal változtathatunk, akár játék közben is. Hol és mikor használjuk őket? .Az alap hl2 engine-es játékokban vannak alap cvar-ok is, amelyeket variálhatsz. Ezeket már biztosan ismered, csak nem tudtad hogy mik ezek. .Például az "mp_startmoney" is egy cvar. Na ássunk kicsit mélyebbre .Ahhoz, hogy létrehozzunk/lekérjünk/módosítsunk -egyszóval kezeljünk- egy cvart, létrekell hozni egy úgymond "handle- változót". Ez egy mutató. .Figyelem! A cvar mutatója nem egyenlő a cvar értékével. .Nézzünk egy példát, hogy hogyan lehet lekérni egy már létező cvar értékét. Kód: new Handle:my_handle; //létrehozzuk a handle-változót. .Ez egy egyszerű cvar beállítás volt. .Cvar létrehozása: Kód: new Handle:my_handle .Ezek után a my_handle-t lehet babrálni. A cvaroknak a sourcepawn-ban tudunk minimum és maximum értékeket megadni. Mégpedig így: Kód: new Handle:my_handle Cvar Flagek .A cvaroknak tudunk különböző flageket adni a harmadik paraméterben. .Flagek: -FCVAR_PROTECTED (jelentése: Változáskor a játékosok nem értesülnek róla, és a logban sem fog szerepelni) -FCVAR_NOTIFY (jelentése: Változáskor a játékosok értesülnek róla) -FCVAR_CHEAT (jelentése: Csak akkor használható a cvar, ha az "sv_cheat" cvar be van kapcsolva) -FCVAR_REPLICATED (jelentése: A változás főleg kliens oldali cvarra érvényes) Köszönet mondás Köszönöm szépen ha elolvastad a Cvarokról szóló tutorialomat! |
Oldal: 1 / 1 | Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |