hlmod.hu
https://hlmod.hu/

Raktár cuccok menükre osztás
https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=9&t=27704
Oldal: 2 / 3

Szerző:  Zoe [ 2017.05.15. 17:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

PikHácsúú# írta:
Metal írta:
Sziasztok.

Hajtépés off. Nem jó kopasznak lenni.
Am ettől függetlenül számomra továbbra sem világos mi az, amit hiába magyaráznál. Persze ennek oka lehet az, hogy maradi vagyok.

Ha azóta a kérdés az edittel megválaszolásra került, akkor tárgytalan.


Van egy olyan érzésem, hogy én keverek valamit.

Ugye van ez a Const. Fogalam sincs, hogy kell használni, vagyis tudom, de nem értek annyira hozzá. És a CS:GO mód-ban Constal voltak lekérve a fegyverek, és Zoe meg a skineket 1 tömbként new skin[33]; lekérte, és arr írtam, hogy miért kéred le külön tömbel ha constba levan. Aztán gondolkoztam rajta, és nemtudo, hogy jól e álapítottam meg, hogy Const-ol független kell neki az a 2 dimenziós változó mégis csak.

en 1 peldat irtam most nehez kicsit korul nezni ? van 100 ilyen constos tema meg igen 1 tombot hasznaltam a skin cserelhez

Szerző:  PikHácsúú# [ 2017.05.15. 18:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

Zoe írta:
PikHácsúú# írta:
Metal írta:
Sziasztok.

Hajtépés off. Nem jó kopasznak lenni.
Am ettől függetlenül számomra továbbra sem világos mi az, amit hiába magyaráznál. Persze ennek oka lehet az, hogy maradi vagyok.

Ha azóta a kérdés az edittel megválaszolásra került, akkor tárgytalan.


Van egy olyan érzésem, hogy én keverek valamit.

Ugye van ez a Const. Fogalam sincs, hogy kell használni, vagyis tudom, de nem értek annyira hozzá. És a CS:GO mód-ban Constal voltak lekérve a fegyverek, és Zoe meg a skineket 1 tömbként new skin[33]; lekérte, és arr írtam, hogy miért kéred le külön tömbel ha constba levan. Aztán gondolkoztam rajta, és nemtudo, hogy jól e álapítottam meg, hogy Const-ol független kell neki az a 2 dimenziós változó mégis csak.

en 1 peldat irtam most nehez kicsit korul nezni ? van 100 ilyen constos tema meg igen 1 tombot hasznaltam a skin cserelhez


De ő részéről gondolom bonyolult volt.

Szerző:  Silent [ 2017.05.15. 19:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

Ez valami olyan új programozási paradigma, amit én valószínűleg soha nem fogok, de nem is akarok megérteni. Nálunk még a "const" konstanst jelentett és nem lehetett vele semmit "lekérdezni". Kövezzetek meg ha tévedek.

 ! Moderátori megjegyzés (Silent):
A továbbiakban felmerülő flegma / sértő jellegű hozzászólások kitiltást fognak jelenteni.

Szerző:  PikHácsúú# [ 2017.05.15. 21:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

Silent írta:
Ez valami olyan új programozási paradigma, amit én valószínűleg soha nem fogok, de nem is akarok megérteni. Nálunk még a "const" konstanst jelentett és nem lehetett vele semmit "lekérdezni". Kövezzetek meg ha tévedek.


Maga tudja. Én nem értek const-hoz. Odáig sosem jutottam el.

Szerző:  Silent [ 2017.05.15. 22:06 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

Na akkor mondjak valami okosat..

Static..const..stock..

Static

Erre rá kellett keresnem, mert kételkedtem benne, hogy ez az lenne ami a legtöbb OO nyelvben. Pawnban static változók csak egy fájlon belül lesznek elérhetőek, külső források számára nem. (Talán az OOP private modifierre hasonlít.)

Const

Konstans.. Értékét nyilván nem fogok tudni runtime módosítgatni kódból, egyszer inicializálod és az exitig az is marad.

Stock

Gyakorlatilag nevet adsz egy kódrészletnek, amit a fordító nem buildel bele a pluginodba, ha nincs meghívva.

Fenti 3 nem zárja ki egymást, lehet akár valami mindhárom. Pl.: `static const stock myArray[2] = {1,2}; `

Gotcha?

Szerző:  Metal [ 2017.05.15. 22:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

Nem egészen: a static kulcsszó esetén létrehozza a változót, de nem fog megszűnni. A működése miatt globális változó lehet egy függvényre vonatkozóan. Pl:

Kód:
foo() {
  static alma;
  client_print(id, print_console, "alma: %i", alma);
  alma++;
}

foo(); // kiírja consolra hogy "alma: 0"
foo(); // kiírja consolra hogy "alma: 1"
foo(); // kiírja consolra hogy "alma: 2"
foo(); // kiírja consolra hogy "alma: 3"

Leginkább olyan helyen lehet használni, ahol sokszor fut le egy fgv, és el akarjuk kerülni a változó újbóli inicializálást, majd megszűnését.

Ennek fényében olyan nincs h static stock const:
- static esetén NEM lehet kezdeti értéket adni
- const esetén kötelező az értéket megadni

:)


Silent írta:
Na akkor mondjak valami okosat..

Static..const..stock..

Static

Erre rá kellett keresnem, mert kételkedtem benne, hogy ez az lenne ami a legtöbb OO nyelvben. Pawnban static változók csak egy fájlon belül lesznek elérhetőek, külső források számára nem. (Talán az OOP private modifierre hasonlít.)

Const

Konstans.. Értékét nyilván nem fogok tudni runtime módosítgatni kódból, egyszer inicializálod és az exitig az is marad.

Stock

Gyakorlatilag nevet adsz egy kódrészletnek, amit a fordító nem buildel bele a pluginodba, ha nincs meghívva.

Fenti 3 nem zárja ki egymást, lehet akár valami mindhárom. Pl.: `static const stock myArray[2] = {1,2}; `

Gotcha?

Szerző:  PikHácsúú# [ 2017.05.15. 22:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

Metal írta:
Nem egészen: a static kulcsszó esetén létrehozza a változót, de nem fog megszűnni. A működése miatt globális változó lehet egy függvényre vonatkozóan. Pl:

Kód:
foo() {
  static alma;
  client_print(id, print_console, "alma: %i");
  alma++;
}

foo(); // kiírja consolra h 0
foo(); // kiírja consolra h 1
foo(); // kiírja consolra h 2
foo(); // kiírja consolra h 3

Leginkább olyan helyen lehet használni, ahol sokszor fut le egy fgv, és el akarjuk kerülni a változó inicializálást.

Ennek fényében olyan nincs h static stock const:
- static esetén NEM lehet kezdeti értéket adni
- const esetén kötelező az értéket megadni

:)


Silent írta:
Na akkor mondjak valami okosat..

Static..const..stock..

Static

Erre rá kellett keresnem, mert kételkedtem benne, hogy ez az lenne ami a legtöbb OO nyelvben. Pawnban static változók csak egy fájlon belül lesznek elérhetőek, külső források számára nem. (Talán az OOP private modifierre hasonlít.)

Const

Konstans.. Értékét nyilván nem fogok tudni runtime módosítgatni kódból, egyszer inicializálod és az exitig az is marad.

Stock

Gyakorlatilag nevet adsz egy kódrészletnek, amit a fordító nem buildel bele a pluginodba, ha nincs meghívva.

Fenti 3 nem zárja ki egymást, lehet akár valami mindhárom. Pl.: `static const stock myArray[2] = {1,2}; `

Gotcha?


Aha. És akkor valaki buta nyelven is leírja?
Én kb ennyit értettem
Kép

Szerző:  Metal [ 2017.05.16. 00:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

Ha nem érted, akkor szerintem ne itt kerüljön megbeszélésre.

Szerző:  Silent [ 2017.05.16. 06:10 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=285994

Azt hittem a két pawn ugyanaz.

Plusz nekem az a kódrészlet több részből is gyanus. Kezdve azzal, hogy null-t szeretnél kiíratni, de szerinted 0-t fogsz kapni.

Ha az tényleg úgy fut le, ahogy írtad, akkor emelem kalapom a pawn előtt.

Edit:

Találtam hivatalosnak tűnő forrást. A lokálisan használt static valóban meghagyja a régi értékét, viszont ettől függetlenül lehet inicializálni. (Sőt szerintem használat előtt muszáj is, de ez nem tuti.)

Kód:
for (new i = 0; i < 3; i++)
{
    static j = 1;
    j++;
}
 


Állítólag itt `j` értéke 1,2 majd 3 lesz.

Amennyiben globális static változóról van szó, abban az esetben pedig semmi változás nincs globális változóval szemben, csak külső forrás nem fogja elérni.

Tehát de, lehet static const stock :D

Szerző:  Metal [ 2017.05.16. 17:47 ]
Hozzászólás témája:  Re: Raktár cuccok menükre osztás

Nos valóban, igazad van, constans érték megadható. (de pl random_num fgv nem)

Oldal: 2 / 3 Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/