hlmod.hu

Magyar Half-Life Mód közösség!
Pontos idő: 2024.04.28. 14:25



Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 544 felhasználó van jelen :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 544 vendég

A legtöbb felhasználó (1565 fő) 2020.11.21. 11:26-kor tartózkodott itt.

Regisztrált felhasználók: nincs regisztrált felhasználó az elmúlt 5 percben aktív felhasználók alapján

Utoljára aktív
Ahhoz hogy lásd ki volt utoljára aktív, be kell jelentkezned.



Az oldal teljeskörű
használatához regisztrálj.

Regisztráció

Kereső


Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 24 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 17:01 
Offline
Tud valamit
Avatar

Csatlakozott: 2016.11.08. 18:40
Hozzászólások: 127
Megköszönt másnak: 7 alkalommal
Megköszönték neki: 22 alkalommal
PikHácsúú# írta:
Metal írta:
Sziasztok.

Hajtépés off. Nem jó kopasznak lenni.
Am ettől függetlenül számomra továbbra sem világos mi az, amit hiába magyaráznál. Persze ennek oka lehet az, hogy maradi vagyok.

Ha azóta a kérdés az edittel megválaszolásra került, akkor tárgytalan.


Van egy olyan érzésem, hogy én keverek valamit.

Ugye van ez a Const. Fogalam sincs, hogy kell használni, vagyis tudom, de nem értek annyira hozzá. És a CS:GO mód-ban Constal voltak lekérve a fegyverek, és Zoe meg a skineket 1 tömbként new skin[33]; lekérte, és arr írtam, hogy miért kéred le külön tömbel ha constba levan. Aztán gondolkoztam rajta, és nemtudo, hogy jól e álapítottam meg, hogy Const-ol független kell neki az a 2 dimenziós változó mégis csak.

en 1 peldat irtam most nehez kicsit korul nezni ? van 100 ilyen constos tema meg igen 1 tombot hasznaltam a skin cserelhez

_________________
Just* Szerverek hamarosan!


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 18:13 
Offline
Nagyúr

Csatlakozott: 2016.03.03. 17:37
Hozzászólások: 530
Megköszönt másnak: 4 alkalommal
Megköszönték neki: 65 alkalommal
Zoe írta:
PikHácsúú# írta:
Metal írta:
Sziasztok.

Hajtépés off. Nem jó kopasznak lenni.
Am ettől függetlenül számomra továbbra sem világos mi az, amit hiába magyaráznál. Persze ennek oka lehet az, hogy maradi vagyok.

Ha azóta a kérdés az edittel megválaszolásra került, akkor tárgytalan.


Van egy olyan érzésem, hogy én keverek valamit.

Ugye van ez a Const. Fogalam sincs, hogy kell használni, vagyis tudom, de nem értek annyira hozzá. És a CS:GO mód-ban Constal voltak lekérve a fegyverek, és Zoe meg a skineket 1 tömbként new skin[33]; lekérte, és arr írtam, hogy miért kéred le külön tömbel ha constba levan. Aztán gondolkoztam rajta, és nemtudo, hogy jól e álapítottam meg, hogy Const-ol független kell neki az a 2 dimenziós változó mégis csak.

en 1 peldat irtam most nehez kicsit korul nezni ? van 100 ilyen constos tema meg igen 1 tombot hasznaltam a skin cserelhez


De ő részéről gondolom bonyolult volt.

_________________
DeteCT0R írta:
Van egy kis baj a pluginnal :DEs orulnek ha a kockak megneznek egy csepet:D

Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 19:19 
Offline
Signore Senior
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.09. 17:39
Hozzászólások: 4020
Megköszönt másnak: 12 alkalommal
Megköszönték neki: 139 alkalommal
Ez valami olyan új programozási paradigma, amit én valószínűleg soha nem fogok, de nem is akarok megérteni. Nálunk még a "const" konstanst jelentett és nem lehetett vele semmit "lekérdezni". Kövezzetek meg ha tévedek.

 ! Moderátori megjegyzés (Silent):
A továbbiakban felmerülő flegma / sértő jellegű hozzászólások kitiltást fognak jelenteni.


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 21:42 
Offline
Nagyúr

Csatlakozott: 2016.03.03. 17:37
Hozzászólások: 530
Megköszönt másnak: 4 alkalommal
Megköszönték neki: 65 alkalommal
Silent írta:
Ez valami olyan új programozási paradigma, amit én valószínűleg soha nem fogok, de nem is akarok megérteni. Nálunk még a "const" konstanst jelentett és nem lehetett vele semmit "lekérdezni". Kövezzetek meg ha tévedek.


Maga tudja. Én nem értek const-hoz. Odáig sosem jutottam el.

_________________
DeteCT0R írta:
Van egy kis baj a pluginnal :DEs orulnek ha a kockak megneznek egy csepet:D

Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 22:06 
Offline
Signore Senior
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.09. 17:39
Hozzászólások: 4020
Megköszönt másnak: 12 alkalommal
Megköszönték neki: 139 alkalommal
Na akkor mondjak valami okosat..

Static..const..stock..

Static

Erre rá kellett keresnem, mert kételkedtem benne, hogy ez az lenne ami a legtöbb OO nyelvben. Pawnban static változók csak egy fájlon belül lesznek elérhetőek, külső források számára nem. (Talán az OOP private modifierre hasonlít.)

Const

Konstans.. Értékét nyilván nem fogok tudni runtime módosítgatni kódból, egyszer inicializálod és az exitig az is marad.

Stock

Gyakorlatilag nevet adsz egy kódrészletnek, amit a fordító nem buildel bele a pluginodba, ha nincs meghívva.

Fenti 3 nem zárja ki egymást, lehet akár valami mindhárom. Pl.: `static const stock myArray[2] = {1,2}; `

Gotcha?


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 22:14 
Offline
Imperátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.04.21. 09:33
Hozzászólások: 3991
Megköszönt másnak: 5 alkalommal
Megköszönték neki: 135 alkalommal
Nem egészen: a static kulcsszó esetén létrehozza a változót, de nem fog megszűnni. A működése miatt globális változó lehet egy függvényre vonatkozóan. Pl:

Kód:
foo() {
  static alma;
  client_print(id, print_console, "alma: %i", alma);
  alma++;
}

foo(); // kiírja consolra hogy "alma: 0"
foo(); // kiírja consolra hogy "alma: 1"
foo(); // kiírja consolra hogy "alma: 2"
foo(); // kiírja consolra hogy "alma: 3"

Leginkább olyan helyen lehet használni, ahol sokszor fut le egy fgv, és el akarjuk kerülni a változó újbóli inicializálást, majd megszűnését.

Ennek fényében olyan nincs h static stock const:
- static esetén NEM lehet kezdeti értéket adni
- const esetén kötelező az értéket megadni

:)


Silent írta:
Na akkor mondjak valami okosat..

Static..const..stock..

Static

Erre rá kellett keresnem, mert kételkedtem benne, hogy ez az lenne ami a legtöbb OO nyelvben. Pawnban static változók csak egy fájlon belül lesznek elérhetőek, külső források számára nem. (Talán az OOP private modifierre hasonlít.)

Const

Konstans.. Értékét nyilván nem fogok tudni runtime módosítgatni kódból, egyszer inicializálod és az exitig az is marad.

Stock

Gyakorlatilag nevet adsz egy kódrészletnek, amit a fordító nem buildel bele a pluginodba, ha nincs meghívva.

Fenti 3 nem zárja ki egymást, lehet akár valami mindhárom. Pl.: `static const stock myArray[2] = {1,2}; `

Gotcha?

_________________
Kód:
I'm back

Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 22:52 
Offline
Nagyúr

Csatlakozott: 2016.03.03. 17:37
Hozzászólások: 530
Megköszönt másnak: 4 alkalommal
Megköszönték neki: 65 alkalommal
Metal írta:
Nem egészen: a static kulcsszó esetén létrehozza a változót, de nem fog megszűnni. A működése miatt globális változó lehet egy függvényre vonatkozóan. Pl:

Kód:
foo() {
  static alma;
  client_print(id, print_console, "alma: %i");
  alma++;
}

foo(); // kiírja consolra h 0
foo(); // kiírja consolra h 1
foo(); // kiírja consolra h 2
foo(); // kiírja consolra h 3

Leginkább olyan helyen lehet használni, ahol sokszor fut le egy fgv, és el akarjuk kerülni a változó inicializálást.

Ennek fényében olyan nincs h static stock const:
- static esetén NEM lehet kezdeti értéket adni
- const esetén kötelező az értéket megadni

:)


Silent írta:
Na akkor mondjak valami okosat..

Static..const..stock..

Static

Erre rá kellett keresnem, mert kételkedtem benne, hogy ez az lenne ami a legtöbb OO nyelvben. Pawnban static változók csak egy fájlon belül lesznek elérhetőek, külső források számára nem. (Talán az OOP private modifierre hasonlít.)

Const

Konstans.. Értékét nyilván nem fogok tudni runtime módosítgatni kódból, egyszer inicializálod és az exitig az is marad.

Stock

Gyakorlatilag nevet adsz egy kódrészletnek, amit a fordító nem buildel bele a pluginodba, ha nincs meghívva.

Fenti 3 nem zárja ki egymást, lehet akár valami mindhárom. Pl.: `static const stock myArray[2] = {1,2}; `

Gotcha?


Aha. És akkor valaki buta nyelven is leírja?
Én kb ennyit értettem
Kép

_________________
DeteCT0R írta:
Van egy kis baj a pluginnal :DEs orulnek ha a kockak megneznek egy csepet:D

Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.16. 00:58 
Offline
Imperátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.04.21. 09:33
Hozzászólások: 3991
Megköszönt másnak: 5 alkalommal
Megköszönték neki: 135 alkalommal
Ha nem érted, akkor szerintem ne itt kerüljön megbeszélésre.

_________________
Kód:
I'm back

Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.16. 06:10 
Offline
Signore Senior
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.09. 17:39
Hozzászólások: 4020
Megköszönt másnak: 12 alkalommal
Megköszönték neki: 139 alkalommal
http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=285994

Azt hittem a két pawn ugyanaz.

Plusz nekem az a kódrészlet több részből is gyanus. Kezdve azzal, hogy null-t szeretnél kiíratni, de szerinted 0-t fogsz kapni.

Ha az tényleg úgy fut le, ahogy írtad, akkor emelem kalapom a pawn előtt.

Edit:

Találtam hivatalosnak tűnő forrást. A lokálisan használt static valóban meghagyja a régi értékét, viszont ettől függetlenül lehet inicializálni. (Sőt szerintem használat előtt muszáj is, de ez nem tuti.)

Kód:
for (new i = 0; i < 3; i++)
{
    static j = 1;
    j++;
}
 


Állítólag itt `j` értéke 1,2 majd 3 lesz.

Amennyiben globális static változóról van szó, abban az esetben pedig semmi változás nincs globális változóval szemben, csak külső forrás nem fogja elérni.

Tehát de, lehet static const stock :D


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Raktár cuccok menükre osztás
HozzászólásElküldve: 2017.05.16. 17:47 
Offline
Imperátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.04.21. 09:33
Hozzászólások: 3991
Megköszönt másnak: 5 alkalommal
Megköszönték neki: 135 alkalommal
Nos valóban, igazad van, constans érték megadható. (de pl random_num fgv nem)

_________________
Kód:
I'm back

Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 24 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 71 vendég


Nyithatsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Portal: Kiss Portal Extension © Michael O'Toole