hlmod.hu

Magyar Half-Life Mód közösség!
Pontos idő: 2024.03.28. 13:40



Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 212 felhasználó van jelen :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 212 vendég

A legtöbb felhasználó (1565 fő) 2020.11.21. 11:26-kor tartózkodott itt.

Regisztrált felhasználók: nincs regisztrált felhasználó az elmúlt 5 percben aktív felhasználók alapján

Utoljára aktív
Ahhoz hogy lásd ki volt utoljára aktív, be kell jelentkezned.



Az oldal teljeskörű
használatához regisztrálj.

Regisztráció

Kereső


Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: new const
HozzászólásElküldve: 2014.12.08. 22:05 
Offline
Nagyúr
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.10. 15:32
Hozzászólások: 776
Megköszönt másnak: 122 alkalommal
Megköszönték neki: 60 alkalommal
Hali olyan kérdésem lenne, hogy new const-ot mikor használunk?
Crazyboy karácsonyi doboz pluginjaban ez van

SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1.  
  2. new const ET_model[][] = {
  3. "models/cyan.mdl",
  4. "models/zold.mdl",
  5. "models/narancs.mdl",
  6. "models/pink.mdl",
  7. "models/minden.mdl",
  8. "models/voros.mdl",
  9. "models/sarga.mdl"
  10. }


Tehát akkor ezt olyankor használjuk ha több dolgot akarunk kifejezni?

_________________
Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: new const
HozzászólásElküldve: 2014.12.08. 22:12 
Offline
Félisten
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.30. 12:26
Hozzászólások: 987
Megköszönt másnak: 34 alkalommal
Megköszönték neki: 133 alkalommal
Konstansok
Konstansoknak azokat a változókat nevezzük, amelyeknek pontosan egyszer a definícióban adhatunk értéket (ekkor kötelező), és a new kulcsszó után írt const típusminősítővel jelezzük:
pl:
Kód:
new const Float:PI=3.14

new const alma  // Hibás, nincs kezdőérték

Metal-tól idézve

_________________
Kép
Pár pluginom:
LCAW Frag Bolt
S E C R E T (78%...)
KépKép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: new const
HozzászólásElküldve: 2014.12.09. 14:24 
Offline
Nagyúr
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.10. 15:32
Hozzászólások: 776
Megköszönt másnak: 122 alkalommal
Megköszönték neki: 60 alkalommal
Akkor crazyboy ért miért jó? Hiszen ott ET_model van nem pedig szám

És az ilyet hova "helyetesitjuk" be?

Crazyboy pluginjaban :
SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1.  
  2. new ent = create_entity("info_target")
  3. set_pev(ent, pev_classname, "nyeremendoboz")
  4. entity_set_model(ent, ET_model[random(sizeof(ET_model))])
  5.  


Akkor ez azért van itt mert amikor megjelenik a doboz akkor random modellt kap?

_________________
Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: new const
HozzászólásElküldve: 2014.12.09. 14:49 
Offline
Félisten
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.30. 12:26
Hozzászólások: 987
Megköszönt másnak: 34 alkalommal
Megköszönték neki: 133 alkalommal
Nem szám, ez igaz, azért van " között
A amit bemásoltál részletet az random választ a const-ban leírtak közül

_________________
Kép
Pár pluginom:
LCAW Frag Bolt
S E C R E T (78%...)
KépKép

Ők köszönték meg xXlederXxHUN nek ezt a hozzászólást: alfaanero (2014.12.09. 14:52)
  Népszerűség: 2.27%


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: new const
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 06:28 
Offline
Őskövület
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.27. 09:42
Hozzászólások: 2588
Megköszönt másnak: 25 alkalommal
Megköszönték neki: 418 alkalommal
Megpróbálom úgy összefoglalni, hogy mindenki megértse ez a hsz lehet, hogy a hozzáértőknek "sértő" lehet ezért elnézést :D

Konstansokat akkor használunk, ha olyan tömböt akarunk létrehozni aminek nem változik az értéke és valamelyik elemére szeretnénk hivatkozni. A tömbünk tartalmazhat számokat ez esetben 1 db [] kell a tömb neve után és tartalmazhat szöveget ez esetben 2 [] kell. A tömbök elemeire tudunk hivatkozni. Pl:
SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1. new const ET_model[][] = {
  2. "models/cyan.mdl", // 0. elem
  3. "models/zold.mdl", // 1. elem
  4. "models/narancs.mdl", // 2. elem
  5. "models/pink.mdl", // 3. elem
  6. "models/minden.mdl", // 4. elem
  7. "models/voros.mdl", // 5. elem
  8. "models/sarga.mdl" // 6. elem
  9. }
  10. entity_set_model(ent, ET_model[0]) //ez esetben az entitynk modellje a tömb 0. eleme lesz azaz a cyan.mdl
  11.  
  12. new const ASD[] = {
  13. 0,
  14. 1,
  15. 2
  16. }
  17. new eredmeny = ASD[0] + ASD[2] //Az eredmény változónk értéke 0+2 = 2
  18.  


Természetesen erről bővebben és szakszerűbben olvashatsz Metál tutorialjaiban.

_________________
Kép

Ők köszönték meg CrB nek ezt a hozzászólást: alfaanero (2014.12.11. 21:30)
  Népszerűség: 2.27%


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: new const
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 06:33 
crazyboy írta:
Megpróbálom úgy összefoglalni, hogy mindenki megértse ez a hsz lehet, hogy a hozzáértőknek "sértő" lehet ezért elnézést :D

Konstansokat akkor használunk, ha olyan tömböt akarunk létrehozni aminek nem változik az értéke és valamelyik elemére szeretnénk hivatkozni. A tömbünk tartalmazhat számokat ez esetben 1 db [] kell a tömb neve után és tartalmazhat szöveget ez esetben 2 [] kell. A tömbök elemeire tudunk hivatkozni. Pl:
SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]new const ET_model[][] = {
"models/cyan.mdl", // 0. elem
"models/zold.mdl", // 1. elem
"models/narancs.mdl", // 2. elem
"models/pink.mdl", // 3. elem
"models/minden.mdl", // 4. elem
"models/voros.mdl", // 5. elem
"models/sarga.mdl" // 6. elem
}
entity_set_model(ent, ET_model[0]) //ez esetben az entitynk modellje a tömb 0. eleme lesz azaz a cyan.mdl
 
new const ASD[] = {
0,
1,
2
}
new eredmeny = ASD[0] + ASD[2] //Az eredmény változónk értéke 0+2 = 2
 

Természetesen erről bővebben és szakszerűbben olvashatsz Metál tutorialjaiban.


Adsz egy linket Metál tutorialjairol?


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: new const
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 21:36 
Offline
Nagyúr
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.10. 15:32
Hozzászólások: 776
Megköszönt másnak: 122 alkalommal
Megköszönték neki: 60 alkalommal
Köszönöm crazyboy a válaszod most már értem.
Mester tutorialokon belül van egy alforum

_________________
Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: new const
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 21:45 
Offline
Veterán
Avatar

Csatlakozott: 2013.03.26. 20:20
Hozzászólások: 1846
Megköszönt másnak: 27 alkalommal
Megköszönték neki: 120 alkalommal
crazyboy írta:
Megpróbálom úgy összefoglalni, hogy mindenki megértse ez a hsz lehet, hogy a hozzáértőknek "sértő" lehet ezért elnézést :D

Konstansokat akkor használunk, ha olyan tömböt akarunk létrehozni aminek nem változik az értéke és valamelyik elemére szeretnénk hivatkozni. A tömbünk tartalmazhat számokat ez esetben 1 db [] kell a tömb neve után és tartalmazhat szöveget ez esetben 2 [] kell. A tömbök elemeire tudunk hivatkozni. Pl:
SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]new const ET_model[][] = {
"models/cyan.mdl", // 0. elem
"models/zold.mdl", // 1. elem
"models/narancs.mdl", // 2. elem
"models/pink.mdl", // 3. elem
"models/minden.mdl", // 4. elem
"models/voros.mdl", // 5. elem
"models/sarga.mdl" // 6. elem
}
entity_set_model(ent, ET_model[0]) //ez esetben az entitynk modellje a tömb 0. eleme lesz azaz a cyan.mdl
 
new const ASD[] = {
0,
1,
2
}
new eredmeny = ASD[0] + ASD[2] //Az eredmény változónk értéke 0+2 = 2
 

Természetesen erről bővebben és szakszerűbben olvashatsz Metál tutorialjaiban.

Ami nem konstans tömb, arra nem lehet valamelyik elemére hivatkozni? :D Jó tudni :S

_________________
Projektem:

[CSO2] Ghost Mod
CSO2 GamePlay video: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... iOS4Ik1Yrk


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: new const
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 22:15 
Offline
Őskövület
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.27. 09:42
Hozzászólások: 2588
Megköszönt másnak: 25 alkalommal
Megköszönték neki: 418 alkalommal
de igen lehet hivatkozni bármilyen tömb elemeire jelen esetben a konstans volt a kérdés de az állításom nem zárja ki azt, hogy a másfajta tömbök elemeire nem lehet hivatkozni.

_________________
Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 24 vendég


Nyithatsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Portal: Kiss Portal Extension © Michael O'Toole