hlmod.hu

Magyar Half-Life Mód közösség!
Pontos idő: 2024.03.28. 09:51



Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 233 felhasználó van jelen :: 2 regisztrált, 0 rejtett és 231 vendég

A legtöbb felhasználó (1565 fő) 2020.11.21. 11:26-kor tartózkodott itt.

Regisztrált felhasználók: Bing [Bot], Google [Bot] az elmúlt 5 percben aktív felhasználók alapján

Utoljára aktív
Ahhoz hogy lásd ki volt utoljára aktív, be kell jelentkezned.



Az oldal teljeskörű
használatához regisztrálj.

Regisztráció

Kereső


Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Const vagy define
HozzászólásElküldve: 2015.12.31. 17:28 
Offline
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2015.12.29. 21:29
Hozzászólások: 40
Megköszönt másnak: 4 alkalommal
Megköszönték neki: 3 alkalommal
Sziasztok meik a egyszerubb Const vagy Define ?

_________________
  1. new const PLUGIN[] = "";
  2. new const VERSION[] = "1.0";
  3. new const AUTHOR[] = "CoCo";


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Const vagy define
HozzászólásElküldve: 2015.12.31. 17:41 
Offline
Félisten
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.12. 18:30
Hozzászólások: 975
Megköszönt másnak: 67 alkalommal
Megköszönték neki: 136 alkalommal
#Define

_________________
Fórumi aktivitásom véget ért: 2017.09.07.
Innentől esetleg steamen vagyok elérhető.


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Const vagy define
HozzászólásElküldve: 2015.12.31. 18:03 
Offline
Őskövület
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.27. 09:42
Hozzászólások: 2588
Megköszönt másnak: 25 alkalommal
Megköszönték neki: 418 alkalommal
attól függ mire akarod használni.

_________________
Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Const vagy define
HozzászólásElküldve: 2015.12.31. 18:18 
Offline
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2015.12.29. 21:29
Hozzászólások: 40
Megköszönt másnak: 4 alkalommal
Megköszönték neki: 3 alkalommal
CrB írta:
attól függ mire akarod használni.

hat ilyen cvarkent csak pluginba lehetsen valtani

_________________
  1. new const PLUGIN[] = "";
  2. new const VERSION[] = "1.0";
  3. new const AUTHOR[] = "CoCo";


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Const vagy define
HozzászólásElküldve: 2016.01.01. 03:03 
Offline
Tiszteletbeli
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.10. 19:49
Hozzászólások: 610
Megköszönt másnak: 53 alkalommal
Megköszönték neki: 147 alkalommal
Helyzet függő:
#define:
Még fordítási időben behelyettesítődik az érték, ez pl hasznos ha a max játékos számot szeretnéd megadni változókhoz.
  1. #define MAX_PLAYERS 32
  2.  
  3. new iVariable[ MAX_PLAYERS + 1 ];
  4. //Fordítás után vhogy így képzeld el:
  5. new iVariable[ 32 + 1 ];
  6.  
  7. //Másik példa karakterlánccal
  8. #define STRING "harminckettő"
  9.  
  10. client_print( iPlayerId, print_chat, "%s", STRING );
  11. //Után:
  12. client_print( iPlayerId, print_chat, "%s", "harminckettő" );

Hátránya, hogy mindenhol ahol behelyettesíti új helyen tárolja a memóriában ( pawn -ban nincs optimalizálva ez a dolog ).

const:
Futási időben foglal magának helyet 1x és onnantól tudsz rá hívatkozni. Ezért is érdemes ezt használni karakterláncokhoz, hiszen nem fog egy adat többször különböző helyeken szerepelni, csupán 1x. + ha nincs rá szükséged, h fordítási időben legyen behelyettesítve az érték, akkor lehet a const kulcsszóval is definiálni egy változót.
  1. //Int
  2. const g_iVar = 5;
  3. //Float
  4. const Float:g_fVar = 5.0;
  5. //String
  6. new const g_sVar[ ] = "öt egész";


Asszem tömören, konyhanyelven ennyi pawn szempontból.

_________________
Néha itt, de többször nem.

Ők köszönték meg Akosch:. nek ezt a hozzászólást: CoCo (2016.01.01. 13:42)
  Népszerűség: 2.27%


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Const vagy define
HozzászólásElküldve: 2016.01.01. 11:42 
Offline
Tiszteletbeli
Avatar

Csatlakozott: 2014.09.08. 22:21
Hozzászólások: 3014
Megköszönt másnak: 96 alkalommal
Megköszönték neki: 555 alkalommal
CoCo írta:
CrB írta:
attól függ mire akarod használni.

hat ilyen cvarkent csak pluginba lehetsen valtani


Cvarként nem fogod

_________________
GitHub - mforce


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Const vagy define
HozzászólásElküldve: 2016.01.01. 13:41 
Offline
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2015.12.29. 21:29
Hozzászólások: 40
Megköszönt másnak: 4 alkalommal
Megköszönték neki: 3 alkalommal
Akosch:. írta:
Helyzet függő:
#define:
Még fordítási időben behelyettesítődik az érték, ez pl hasznos ha a max játékos számot szeretnéd megadni változókhoz.
  1. #define MAX_PLAYERS 32
  2.  
  3. new iVariable[ MAX_PLAYERS + 1 ];
  4. //Fordítás után vhogy így képzeld el:
  5. new iVariable[ 32 + 1 ];
  6.  
  7. //Másik példa karakterlánccal
  8. #define STRING "harminckettő"
  9.  
  10. client_print( iPlayerId, print_chat, "%s", STRING );
  11. //Után:
  12. client_print( iPlayerId, print_chat, "%s", "harminckettő" );

Hátránya, hogy mindenhol ahol behelyettesíti új helyen tárolja a memóriában ( pawn -ban nincs optimalizálva ez a dolog ).

const:
Futási időben foglal magának helyet 1x és onnantól tudsz rá hívatkozni. Ezért is érdemes ezt használni karakterláncokhoz, hiszen nem fog egy adat többször különböző helyeken szerepelni, csupán 1x. + ha nincs rá szükséged, h fordítási időben legyen behelyettesítve az érték, akkor lehet a const kulcsszóval is definiálni egy változót.
  1. //Int
  2. const g_iVar = 5;
  3. //Float
  4. const Float:g_fVar = 5.0;
  5. //String
  6. new const g_sVar[ ] = "öt egész";


Asszem tömören, konyhanyelven ennyi pawn szempontból.

Ertem koszonom :)

_________________
  1. new const PLUGIN[] = "";
  2. new const VERSION[] = "1.0";
  3. new const AUTHOR[] = "CoCo";


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 26 vendég


Nyithatsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Portal: Kiss Portal Extension © Michael O'Toole