A bemutató hirdetést is tartalmaz! Adminisztrátor által jóváhagyva!Sziasztok kedves játékosok!Szeretném bemutatni önálló és eddigi legnagyobb, legnehezebb projektemet, ami PHP, MySQL, különböző Shell scriptek és AMXMODX egyvelege:
www.mixelj.hu____________________________________________________________________________________________________________
Ez a bemutató innen, a hivatalos oldalról származik! Ezért lehetséges, hogy itt még nem a legfrissebb leírás található!
____________________________________________________________________________________________________________
Az oldal célja, hogy a játékosok bárkivel, bármkor MIX-et szervezhessenek és lebonyolíthassák azt.Részletesebb leírás a weboldal lényegéről, működéséről, lehetőségekről:A MIX funkciókat csak az használhatja, aki regisztrált és a SteamID-t is megadta.. A regisztráció pofon egyszerű, a SteamID-t pedig bejelentkezve, a MIX várószobák menüpontra kattintva lehet megadni.. Ezután bárki létrehozhat egy ún. várószobát, ami több típusú lehet:
- Publikus: bárki beléphet, a várószobákban megjelenik a listában.
- Baráti: a szobában levők hívhatnak meg embereket saját meghívó link segítségével.
- Privát: csak a szoba tulajdonosa hívhat meg embereket egy meghívó link segítségével.
Így adottak a lehetőségek, hogy csak barátokkal, vagy ismeretlen emberekkel is játszhassanak a játékosok.
A szoba létrehozásakor, vagy már meglevő szoba esetén a szoba tulajdonosa megadhatja a MIX beállításait. Megadhatóak a következők:
- szoba férőhely, ami lehet:
3v3, 4v4, 5v5
- pálya beállítás módja, ami lehet:
Előre beállított: a szoba tulajdonosa adja meg a pályát a szoba létrehozása után.
Szavazás: minden tag egy pályára szavazhat.
Véletlenszerű: a rendszer véletlenszerűen választ ki egy pályát.
- csapat beállítás módja, ami lehet:
Csapatkapitány szavazás: a szobában levő tagok választhatnak szavazás útján 2 csapatkapitányt.
Véletlenszerű csapatkapitány sorsolás: a rendszer véletlenszerűen sorsol 2 csapatkapitányt. Ezután a csapatkapitányok felváltva kiválaszthatják a csapattagokat.
Random felosztás: a rendszer teljesen random módon osztja el a csapatokat.
A szoba tulajdonosa indíthatja el csak a folyamatot. Ha minden beállítás kész, a játékosoknak egy gombra kell kattintani, jelezve, hogy részükről mehet a játék.
Tehát a weboldalon történik a beállítások megadása.
A szoba tulajdonosa zárhatja le a szobát, indíthatja el a szavazást. Ha minden beállítás kész, a játékosoknak egy
"Készen állok"gombra kell kattintani, jelezve, hogy részükről mehet a játék.
Tehát a weboldalon történik a játék, csapatbeállítás.
Több játékszerver is lehetőségre áll, így egyszerre több mix is rendezhető egy pillanatban, függetlenül a szobák számától. Így csökkenthető a várakozási idő is a mix szerver kiválasztásakor.
Ha mindenki készen áll, a rendszer automatikusan kiválaszt egy épp elérhető, szabad szervert.
Amint a szerver és a várószoba közötti kommunikáció lezajlik, a szerver elvégzi a beállításokat
(pályát vált stb) és megad egy bemelegítő időtartamot. Eközben pedig már csatlakozhatnak is a játékosok. Csak azok a játékosok tudnak fellépni, akik az adott megtalált várószobában tartózkodnak, akik nem, azokat a játékosokat a szerver nem engedi csatlakozni. Erről ők konzolban találnak információt.
A bemelegítő alatt minden játékosnak be kell csatlakoznia a szerverre, hogy a mix megkezdődjön. Ha ez nem történik meg, a szerver újra lezárásra kerül. A weboldalon az eredmények megmaradnak, csak egy újabb
"Készen állok" státuszt kell beállítani.
Miután mindenki becsatlakozott a szerverre és lejárt a bemelegítő kör, a MIX kezdetét veszi. Az egész folyamatot automatikusan intézi a játékszerveren található AMXX plugin.
Pár szó a szerveren található modról:A MIX levezénylését a szerveren egy ún. Automix mod teszi lehetővé
Az rcon parancsok viszonylag nehézkes és időigényes használata (nem nehéz, viszont!), biztonsági tényezője miatt, illetve mivel random játékosokból tevődnek össze majd a csapatok (így admin sem lehet fent), szükséges az AMXMODX használata (a Dproto és VoiceTransCoder használata miatt amúgy is szükséges a Metamod, metaplugin szinten pedig ezt sokkal nehezebb megoldani). Hogy minél "tisztább" legyen a játék, minden olyan AMXX plugint kivettük vagy tiltunk, ami nem kapcsolódik az Automix modhoz.
A mod 2017. november óta fejlesztés alatt van, törekszünk a hibátlan kódra, hogy a lehető legkisebb lassulást okozzon a szerveren, A szerver folyamatos kommunikáció alatt áll a weboldallal, így - főleg a későbbiekben - minden adat szinkronizációra kerül (meccs állása, játékos statisztikák stb.).
Röviden a MIX menetéről:Minden régi játékos mixelt/warozott legalább életében egyszer. Az újaknak, vagy akik nem ismerik: cs_ vagy de_ pályákon, a várószobában megadott felállásban
(3v3-, 4v4, 5v5), 15-15 kört
(ez lentebb részletezve) játszanak egymással a játékosok/csapatok. 15 kört az egyik térfélen, terroristaként, illetve 15 kört anti-terroristaként. Opcionális esetben, ha hosszabbítás be van kapcsolva, több kör is játszható
(ez lentebb részletezve).
Az Automix mod pofon egyszerűen működik (
legalábbis amit a játékosok látnak , összeállítani mondjuk bitang nehéz, nem kevés munka van vele):
- Mindenki becsatlakozott, lejárt a bemelegítő idő.
- Kés kör: A csapatok kés körrel eldönthetik, melyik térfélen szeretnének kezdeni. A győztes csapat szavazhat erről. Ha a szavazás végeredménye "csere", automatikusan megcseréljük a csapatokat, ellenkező esetben marad minden az eredeti állásban.
- Miután megtörtént a szavazás végeredményének végrehajtása, egy kör újraindítást követően elkezdődik az éles játék.
- Az első félidő 15 körből áll. Ezt követi egy automatikus csapatváltás, majd egy rövid szusszanó, felkészülési idő a második félidőre.
- Ha nincs hosszabbítás:
A második félidő minden esetben a győztes 16. körig tart. Amelyik csapat előbb eléri a 16. nyert kör, automatikusan nyer.
- Ha van hosszabbítás:
Ha az állás a második félidő végén, a 30. körben 15-15, a hosszabbítás következik. Ekkor ismét csapatcsere következik és mindkét térfélen még egyszer játszanak 5-5 kört.
A 35. körben ismét csapatcsere következik, majd a hosszabbítás második félideje következik, egyben az utolsó 5 kör.
Hosszabbítás esetén nincs döntetlen állás. A játék egészen a győztes 21. körig tart. Amint valamelyik csapat eléri a 21. győztes kört, a játéknak vége.
- Játék végén a szerver végrehajtja az utolsó szinkronizációt a weboldallal, majd ismét lezárja a szervert, hogy újra kisorsolhassa a rendszer.
A mod elsőnek bonyolultnak tűnhet, de nem az. Minden kérdésre szívesen válaszolok akár itt, hozzászólásban, akár privát üzenet formájában is!
A játékosok lehetőségeik:A játékosoknak lehetőségük van az alábbi funkciók használatára MIX alatt:
- Feladás szavazása:
- A játékos indítványozhat a csapata felé szavazást a játék feladásáról.
- Ha a szavazás sikeres, a játéknak azonnal vége és a másik csapat nyer.
- A két szavazás indítványozása között 90 mp-et várni kell.
-Szünet szavazása:
- A játékos indítványozhat a csapata felé szavazást 1 perces szünetet.
- Ha a szavazás sikeres, a következő körben a "freezetime" és "buytime" 60 mp lesz, tehát kör elején 60 mp várakozás lesz beállítva.
- A két szavazás indítványozása között 90 mp-et várni kell.
- Csapattárs kirúgása, kitiltása:
- A játékos indítványozhat a csapata felé szavazást egy csapattárs kirúgásáról (pl. ha a játékos csal, afk, troll stb.).
- A játékosnak ki kell választania, kit szeretne kirúgni és hogy miért. A szavazás indításakor az indítványozó automatikusan IGEN-re szavaz, a kirúgandó játékos nem szavazhat.
- Ha a szavazás sikeres, a játékost automatikusan kirúgja a szerver, illetve a weboldalon a várószobából tiltásra kerül.
- A kitiltás során nem jön létre jelentés, így intézkedés nem lesz a későbbiekben.
- Visszacsatlakozni nem tud.A két szavazás indítványozása között 90 mp-et várni kell.
- Játékos jelentése:
- A játékos jelentheti a játékosokat (pl. ha a játékos csal, afk, troll stb.).
- A játékosnak ki kell választania, kit szeretne jelenteni és hogy miért.
- A jelentés azonnal bekerül az adatbázisba, amit mint a jelentő, mint a jelentett játékos nyomon követhet.
- A jelentett játékosnak a MIX végén fel kell töltenie az összes azon a meccsen létrejött kép és .dem fájlt egy .zip archivumba csomagolva.
- A jelentéseket egy admin kezeli a weboldalon, közvetlenül a játékba nem szólunk bele. A jelentésekről lentebb bővebb információt kaphatsz.
Jelentések és az adminok feladatai:A játékosok érdekében bevezettük a jelentés-rendszert, amivel párhuzamosan az admin jogosultságot is létrejött.
Az adott meccsen lehetőség van jelenteni játékost, ha pl. az csal.
Mint a jelentő, mint a jelentett játékos nyomon követheti a jelentéseket. A jelentő csak az aktuális állapotot látja, míg a jelentett játékosnak ezen kívül fel kell töltenie a megfelelő archivumot a jelentéshez, amivel igazolja, hogy a benne szereplő feltétel (pl. csúnya beszéd, csalás) hamis.
A jelentett játékosnak jelentéstől számított 3 óráig van lehetősége ezt megtenni, utána a rendszer automatikusan eltiltja a várószobáktól addig, amíg legalább az archivumot fel nem tölti.
Ha több jelentés is készült egy meccsen, úgy a feltöltött archivum automatikusan csatolásra kerül a többi jelentéshez is.
Miután feltöltötte az archivumot, a rendszer által kiszabott ideiglenes tiltás törlődik és az admin kezelheti a jelentést: igaz, vagy hamis, csalt, vagy sem.
Ha valakit az admin csalónak minősít, úgy ő eltiltásra kerül a várószobáktól, tehát nem használhatja, nem mixelhet többet.
A jelentést viszont még jóvá kell hagyni, tehát felülbírálható a döntés, ha pl. az admin rosszul ítélte meg a helyzetet. Így az admin tiltása nem végleges, azonban a jóváhagyó intézkedése után a jelentés szerkesztése már nem lehetséges.
Reméljük ezzel visszaszorítjuk a csalókat.
Statisztikai rendszer:2018.05.16-án egy hatalmas update került publikálásra, ami a statisztikai rendszert, adatgyűjtést és felhasználást tartalmazta.
A szerver minden kör végén elmenti a meccs és a játékos statisztika adatait:
- az aktuális csapat állást
- a játékos öléseit
- a játékos halálait
- a játékos fejlövéseit
- a játékos bomba robbantásait
- a játékos bomba hatástalanításait
Ennek köszönhetően minden saját/bárki által lejátszott meccs eredményeit vissza lehet nézni a weboldalon, a Profil oldalon körökre bontva is. Ezeket az adatokat grafikonra vetítve is megnézhetitek.
A rendszer könnyen bővíthető, így ha úgy adódik és ha igény van rá, dolgozunk még rajta. Eme rendszer alapja egy leendő rang rendszernek is.
Reméljük ezzel a rövidke leírással sikerült bemutatnunk az oldalt, a projektet, a célunkat,és sikerült felkeltenünk az érdeklődést.
Hívd meg barátaid, próbáljátok ki bátran! Reméljük elnyeri a tetszést és te is csatlakozol a közösségünkhöz.
____________________________________________________________________________________________________________
Külön köszönet [profil]Metal[/profil] kollégának a rengeteg segítségért a kódolás során.
Kapcsolattartás:[profil]Beep[/profil]
FacebookSteam csoportChangelog: (időrend szerint csökkenő sorrendben)WEB UPDATE és rendelkezésre állásMOD FIX és tervek nyárraUPDATE: Meccs és játékos statisztikákWEB UPDATE: béta végeSzerver béta verzió végeWEB Update: Tartalom kiegészítésWEB FIX: Várószobák lassulásaUPDATE: Jelentések és tiltásokUpdate - Mod: v2.17.30/bA teljes változásnapló
Itt megtekinthető!