hlmod.hu

Magyar Half-Life Mód közösség!
Pontos idő: 2024.03.28. 21:03



Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 198 felhasználó van jelen :: 1 regisztrált, 0 rejtett és 197 vendég

A legtöbb felhasználó (1565 fő) 2020.11.21. 11:26-kor tartózkodott itt.

Regisztrált felhasználók: Bing [Bot] az elmúlt 5 percben aktív felhasználók alapján

Utoljára aktív
Ahhoz hogy lásd ki volt utoljára aktív, be kell jelentkezned.



Az oldal teljeskörű
használatához regisztrálj.

Regisztráció

Kereső


Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Kérdés iId
HozzászólásElküldve: 2020.09.22. 21:55 
Offline
Fanatikus

Csatlakozott: 2018.05.05. 18:34
Hozzászólások: 198
Megköszönt másnak: 39 alkalommal
Megköszönték neki: 8 alkalommal
Sziasztok lassan 2 éve nem foglalkoztam bonyolultabb dolgokkal.
És fel szeretném tenni a kérdést.
Hogy a mi a küllömbség a iId és az id kiírás közt?
Eddig nem láttam ilyen modot hogy igy van meg írva.
Kód:
 public OpenHud(iId)
{
   set_task(1.0, "OpenHud", iId);
   
   if(!is_user_connected(iId)) return;
   
   if(is_user_alive(iId))
   {
      if(iHud[iId]) return;
      
      set_hudmessage(0, 255, 0, 0.01, 0.20, 0, 6.0, 1.0);
      if(gBejelentkezes[iId])
         show_hudmessage(iId, "Ĺ°dv: %s(%d) ^nRang: %s^nKĹ‘vetkezö Rang: %s^nGP: %.2f", gFelhasznalo[iId], gId[iId], iRangRendszer[iRangO[iId][0]][gNev], iRangRendszer[iRangO[iId][0]+1][gNev], iGP[iId]);
      else
         show_hudmessage(iId, "BejelentkezĂ©shez nyomd meg a [ T ] betĂĽt vagy ^nird be /reg parancsot");
         
      if(iHudStatTrak[iId] > 0 && !iGun[iId])
      {
         set_hudmessage(0, 170, 255, 0.70, 0.80, 0, 6.0, 1.0);
         show_hudmessage(iId, "StatTrak* ŐlĂ©s: %i", iHudStatTrak[iId]);
      }
   }
}

_________________
Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Kérdés iId
HozzászólásElküldve: 2020.09.23. 02:50 
Offline
Őstag
Avatar

Csatlakozott: 2015.07.27. 22:56
Hozzászólások: 1367
Megköszönt másnak: 28 alkalommal
Megköszönték neki: 351 alkalommal
Ha jól értelmezem a kérdésed akkor semmi, lehetne akár
Kód:
public OpenHud(enkicsiponim)
{
   if(!is_user_connected(enkicsiponim)) return;

   set_task(1.0, "OpenHud", enkicsiponim);
   
   if(is_user_alive(enkicsiponim))
   {
   ...


Akkor az enkicsiponim tárolja a játékos ID-t.
A kódban pedig előbb ajánlott ellenőrzizni hogy fent van-e, mintsem ráküldeni egy taskot majd utána megszakítani ezt a funkciót lévén nincs a szerveren már.

Ők köszönték meg regener nek ezt a hozzászólást: konfigos312 (2020.09.23. 17:21)
  Népszerűség: 2.27%


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Kérdés iId
HozzászólásElküldve: 2020.09.23. 14:38 
Offline
Jómunkásember
Avatar

Csatlakozott: 2016.02.10. 12:46
Hozzászólások: 429
Megköszönt másnak: 61 alkalommal
Megköszönték neki: 157 alkalommal
Általában az első karakter azt jelzi egy változónál, hogy milyen típusú, tehát lehet string, boolean, int, float stb..
Ezt a típust megelőzheti egy előtag amely jelzi, hogy globális vagy lokális-e.

Példa:
1. g_iId - Azt jelzi, hogy a változó globálisan van létrehozva, azaz bárhol hozzáférhetsz és a típusa int, azaz szám.
2. l_sName - Ez egy lokális változó, amelyet egy adott függvényen belül érhető csak el és a típusa string, azaz szöveg.

Ahogy észre vettem a globális előtagot szokták inkább használni az emberek, a lokális előtagot nem igazán, szóval egy függvényen belül pl. így hozzák létre "new sName[32]" és nem így "new l_sName[32]".


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Kérdés iId
HozzászólásElküldve: 2020.09.23. 17:21 
Offline
Fanatikus

Csatlakozott: 2018.05.05. 18:34
Hozzászólások: 198
Megköszönt másnak: 39 alkalommal
Megköszönték neki: 8 alkalommal
Dooz írta:
Általában az első karakter azt jelzi egy változónál, hogy milyen típusú, tehát lehet string, boolean, int, float stb..
Ezt a típust megelőzheti egy előtag amely jelzi, hogy globális vagy lokális-e.

Példa:
1. g_iId - Azt jelzi, hogy a változó globálisan van létrehozva, azaz bárhol hozzáférhetsz és a típusa int, azaz szám.
2. l_sName - Ez egy lokális változó, amelyet egy adott függvényen belül érhető csak el és a típusa string, azaz szöveg.

Ahogy észre vettem a globális előtagot szokták inkább használni az emberek, a lokális előtagot nem igazán, szóval egy függvényen belül pl. így hozzák létre "new sName[32]" és nem így "new l_sName[32]".

Igen ezeket tudtam.
De én ere tértem ki iId-id mi a kölümbség.

_________________
Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Kérdés iId
HozzászólásElküldve: 2020.09.23. 17:46 
Offline
Senior Tag
Avatar

Csatlakozott: 2017.08.09. 17:01
Hozzászólások: 266
Megköszönt másnak: 61 alkalommal
Megköszönték neki: 72 alkalommal
konfigos312 írta:
Dooz írta:
Általában az első karakter azt jelzi egy változónál, hogy milyen típusú, tehát lehet string, boolean, int, float stb..
Ezt a típust megelőzheti egy előtag amely jelzi, hogy globális vagy lokális-e.

Példa:
1. g_iId - Azt jelzi, hogy a változó globálisan van létrehozva, azaz bárhol hozzáférhetsz és a típusa int, azaz szám.
2. l_sName - Ez egy lokális változó, amelyet egy adott függvényen belül érhető csak el és a típusa string, azaz szöveg.

Ahogy észre vettem a globális előtagot szokták inkább használni az emberek, a lokális előtagot nem igazán, szóval egy függvényen belül pl. így hozzák létre "new sName[32]" és nem így "new l_sName[32]".

Igen ezeket tudtam.
De én ere tértem ki iId-id mi a kölümbség.


Csák máshogyan lett elnevezve a player index..

public(iId)
public(id)

A kettő teljesen ugyan az csak a másiknál vagyis ennél: iIda neve.
Szépen megmondja nekünk hogy iId = integerId, attól függetlenül az id is egy integer tömb..,van Name ami lehet sName az stringName, bValami az boolValami,és így tovább, felesleges leírni ha már fentebb leírták.

Dooz arra tért ki neked hogy miért az a neve, van aki így használja hogy egyszerűbb legyen elkülöníteni névszerint.

Mint amikor a tetején deklarálsz egy Fegyverek[33] tömböt de neked nem tetszik a neve ezért átirod Guns[33]-ra.
Vagy mikor te Lajos vagy és megváltoztatod a neved Pistire ugyan az maradsz csak a neved változik.
Egyszerűen semmi különbség csak informatívabb.

_________________
"Szeretek aludni... mert az álmaim szebbek, mint a valóság."


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Kérdés iId
HozzászólásElküldve: 2020.09.23. 22:19 
Offline
Fanatikus

Csatlakozott: 2018.05.05. 18:34
Hozzászólások: 198
Megköszönt másnak: 39 alkalommal
Megköszönték neki: 8 alkalommal
HellEnergY írta:
konfigos312 írta:
Dooz írta:
Általában az első karakter azt jelzi egy változónál, hogy milyen típusú, tehát lehet string, boolean, int, float stb..
Ezt a típust megelőzheti egy előtag amely jelzi, hogy globális vagy lokális-e.

Példa:
1. g_iId - Azt jelzi, hogy a változó globálisan van létrehozva, azaz bárhol hozzáférhetsz és a típusa int, azaz szám.
2. l_sName - Ez egy lokális változó, amelyet egy adott függvényen belül érhető csak el és a típusa string, azaz szöveg.

Ahogy észre vettem a globális előtagot szokták inkább használni az emberek, a lokális előtagot nem igazán, szóval egy függvényen belül pl. így hozzák létre "new sName[32]" és nem így "new l_sName[32]".

Igen ezeket tudtam.
De én ere tértem ki iId-id mi a kölümbség.


Csák máshogyan lett elnevezve a player index..

public(iId)
public(id)

A kettő teljesen ugyan az csak a másiknál vagyis ennél: iIda neve.
Szépen megmondja nekünk hogy iId = integerId, attól függetlenül az id is egy integer tömb..,van Name ami lehet sName az stringName, bValami az boolValami,és így tovább, felesleges leírni ha már fentebb leírták.

Dooz arra tért ki neked hogy miért az a neve, van aki így használja hogy egyszerűbb legyen elkülöníteni névszerint.

Mint amikor a tetején deklarálsz egy Fegyverek[33] tömböt de neked nem tetszik a neve ezért átirod Guns[33]-ra.
Vagy mikor te Lajos vagy és megváltoztatod a neved Pistire ugyan az maradsz csak a neved változik.
Egyszerűen semmi különbség csak informatívabb.

Köszönöm szépen.

_________________
Kép


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég


Nyithatsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Portal: Kiss Portal Extension © Michael O'Toole