hlmod.hu

Magyar Half-Life Mód közösség!
Pontos idő: 2024.03.28. 23:33



Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 232 felhasználó van jelen :: 0 regisztrált, 1 rejtett és 231 vendég

A legtöbb felhasználó (1565 fő) 2020.11.21. 11:26-kor tartózkodott itt.

Regisztrált felhasználók: nincs regisztrált felhasználó az elmúlt 5 percben aktív felhasználók alapján

Utoljára aktív
Ahhoz hogy lásd ki volt utoljára aktív, be kell jelentkezned.



Az oldal teljeskörű
használatához regisztrálj.

Regisztráció

Kereső


Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Útvonalkeresés [Node + AStar]
HozzászólásElküldve: 2022.10.09. 23:14 
Offline
Tud valamit
Avatar

Csatlakozott: 2020.05.14. 11:32
Hozzászólások: 140
Megköszönt másnak: 13 alkalommal
Megköszönték neki: 56 alkalommal
Leírás:
    A plugin segítségével eltudunk helyezni úgynevezett node-okat (téglatesteket) egy adott pálya különböző pontjain, melyeket felhasználva az A* algoritmus kiszámol egy útvonalat A pontból B pontba.

Tudnivalók:
  • /nodes parancs beírásával előugrik a node menü ha definiálva van a pluginban a DEVMODE. Itt hozzáférünk mindenhez, ami a kis nodejainkat érinti.
  • Plugin elején található 2 beállítás:
    • #define DEVMODE: Ezt akkor használjuk, ha babráljuk a nodejainkat. Ha nem, akkor rakjunk "//" jelet elé.
    • #define MAX_NODES: Alapvetően ez az érték 256, mely értelemszerűen a maximum node számért felelős.
  • Létrehozott nodeokat illetve annak információt az addons/amxmodx/configs/NodeSystem mappába menti az adott pálya nevén. (pl. de_dust2.cfg)
  • DEVMODE-ban egy konzol paranccsal (path x y) lehetőségünk van tesztelni az útvonaltalálást.
  • Rossz útvonal / argumentumok (pl. #-1 node) esetén a plugin logol a Bad_Path.log fájlba.

Node létrehozása:
  • 2 node összekapcsolásához az egyiknek valamely pontjának benne kell lennie a másikban.
  • NPC használata esetében ügyelni kell arra, hogy a faltól mért távolságot tiszteletben tartsuk mikor elhelyezzük a nodeot, tehát férjen el az a szegény entity.
  • Létrehozáskor egy átló két pontját határozzuk meg, ez alapján fog kirajzolódni a téglatestünk.
  • Mivel alapvetően NPC navigálására lett tervezve, ezért betudjuk állítani a nodeon belüli cselekvést. Ez többféle is lehet:
      NORMAL, //Piros
      DUCK, //Sárga
      JUMP, //Lila
      LADDER, //Rózsaszín
      SPECIAL //Világoskék
    (a színek a téglatest színét jelentik)

Használat:
    NPC Példa:
      Kód:
      static Array:g_aPath[256]; //Ez a szám CSAK egy példa. Általánosságban ezt az értéket érdemes megadni, de figyelnünk kell az adott mapon lévő entityk számára, melyek együttese meghaladhatja a 256-ot.
      g_aPath[iEnt] = zm_npc_find_path(zm_get_user_node(iEnt), zm_get_user_node(Player))

      Ebben a dinamikus array-ban elérhető az összes pont, amit meg kell tennie az NPC-nek hogy az adott játékos nodejába érkezzen.
      Habár letudjuk kérni native-val is, de a dinamikus array-ban található array 4 elemet tartalmaz, abból három a 3 dimenziós pozíció, és egy a node cselekvéséért felelős szám.

      Ezen felül természetesen le kell vezetnünk azt is, amikor nincs node-ban az adott játékos, vagy az npc, vagy egyik sem.

Videó:
https://youtu.be/cZsq7hmOhQ8

Megjegyzés:
    Én nem veszem hasznát, és ha már megcsináltam nem akarom hogy ott porosodjon a mappámban.
    Van eredeti link.

Virustotal

_________________
[ExTasY] Super Deathmatch [SENTRY GUN] [Soon]

ExTasY Zombie Mutation
217.144.54.193:27057
Facebook
Discord

Kép


A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára DexoN 2022.10.11. 14:48-kor.

Ők köszönték meg DexoN nek ezt a hozzászólást (összesen 3): kovakovi2000 (2022.10.11. 13:47) • ✪ BeNiCh' (2023.04.14. 16:06) • 8mTNNe (2023.04.19. 20:21)
  Népszerűség: 6.82%


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Útvonalkeresés [Node + AStar]
HozzászólásElküldve: 2022.10.11. 13:47 
Offline
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2019.08.24. 05:30
Hozzászólások: 42
Megköszönt másnak: 6 alkalommal
Megköszönték neki: 13 alkalommal
Le a kalappal előtted, hogy ilyet megcsináltál. Egy éve volt, hogy az egész internet-et átbújtam egy használható pathfind pluginért de nem találtam (amivel lehet 30-50 enity-t futtatni egy időben).

Kép

_________________
Saját munkák, közreműködések:
NextLvL Mód - SKA 2.1
Sebesség korlát
kovakovi2000 @ cs 1.6 - gyenge/terhelt szerver hitbox javítás

Kép

Ők köszönték meg kovakovi2000 nek ezt a hozzászólást: DexoN (2022.10.11. 14:49)
  Népszerűség: 2.27%


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Útvonalkeresés [Node + AStar]
HozzászólásElküldve: 2023.04.14. 16:06 
Offline
Beavatott
Avatar

Csatlakozott: 2018.12.09. 10:07
Hozzászólások: 84
Megköszönt másnak: 23 alkalommal
Megköszönték neki: 5 alkalommal
Megfogom próbálni! GG Ügyes munka.

_________________
[steam]steamcommunity.com/id/XaHuReW-NEW/[/steam]


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Portal: Kiss Portal Extension © Michael O'Toole