hlmod.hu

Magyar Half-Life Mód közösség!
Pontos idő: 2024.03.28. 11:18



Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 190 felhasználó van jelen :: 1 regisztrált, 0 rejtett és 189 vendég

A legtöbb felhasználó (1565 fő) 2020.11.21. 11:26-kor tartózkodott itt.

Regisztrált felhasználók: Google [Bot] az elmúlt 5 percben aktív felhasználók alapján

Utoljára aktív
Ahhoz hogy lásd ki volt utoljára aktív, be kell jelentkezned.



Az oldal teljeskörű
használatához regisztrálj.

Regisztráció

Kereső


Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: AmxModX Alapozó 00. - Bevezetés
HozzászólásElküldve: 2012.02.11. 21:37 
Offline
Imperátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.04.21. 09:33
Hozzászólások: 3991
Megköszönt másnak: 5 alkalommal
Megköszönték neki: 135 alkalommal
Bevezető

Mielőtt a lényegi dolgokra térnék, felhívnám a mélyen tisztelt publikum figyelmét arra, hogy ezek a leírások az AmxModX alapvető leírását tartalmazza. Vázolom a programszerkezeteket, alapvető információkat, amik többségét már sokan ismerik, meg a legtöbbek számára triviális, de mégis jobb, ha egy csokorba gyűjtjük ezeket. Ezt a célt kívánom elérni ezzel a "tutorial" sorozattal, ahol elmélyedünk egy kicsit az AmxModXben, felelevenítjük, mi minden olyan dolog van, amit esetleg sokan nem tudhatnak, vagy ha tudják, akkor a mögöttes hátterét fogja megvilágítani.
Megkérnék mindenkit arra hogy ha netán bármi hibát észlel, lehet akár nyelvtani, vagy hibás információ, jelezze, s frissítem a posto(ka)t.

Most pedig csapjunk bele, de előtte egy kis...
...Bevezetés...

AMX Mod X egy MetaMod plugin a Half-Life 1-hez. Ez egy átfogó script nyelv amivel a játék motorja módosítható, sőt, akár nagyobb modok is írhatóak vele. A scriptek képesek megfogni, s akár át is dolgozni a netkódokat, eseményeket, kliens parancsokat, továbbá cvarokat, entityket hozhatunk létre, és/vagy módosíthatunk, és még sok rengeteg apróságra képes. Rendelkezik olyan natív kódokkal a modulok segítségével, amikkel akár SQL lekérdezéseket hajthatunk végre, vagy akár saját socket szerű kódokat is írhatunk vele. Az AMX MOd X nyelvét Pawn nyelvnek (korábban Small) hívják, amit az ITB CompuPhase karbantartott s felügyelt.

Az eredeti AMX Mod projekt 2002-ben kezdődött, a fejlesztéseket Aleksander "OLO" Naszko kezdeményezte, ő az alapítója az egész modnak. Nevéhez fűződik még a Jaba TV, CmdX, ClanMod, StatsMe, CSGuard (mostanra HLGuard), FakeFull, és PLBot ezek mellett ő hozta létre az OLOCode-ot is .

Habár a Smallt használták, voltak vele problémák, más volt a nyelv filozófiája, stílusa, így szükség volt a nyelv módosítására.
Pár példa:
- Könnyebb native szintaxisok
- Könnyebb string manipulációk
- Rugalmasabb esemény "elkapások" (hook), kliens parancsok lekezelése
- Modulok támogatása
- Megengedőbb szintaxis (pl nem kell minden sor végére a ; karakter)

A projekthez csatlakozott dJelL "MetaSmall" modulja is, s a két projekt egybeforrt, megalkotva így az AMX Mod-ot.

2004 Januárjában a projekt tagjai kénytelenek voltak belátni, hogy a projekt vakvágányra jutott, sem OLOval sem dJeyL-lel sem lehetett felvenni a kapcsolatot, ezért Felix "SniperBeamer" Geyer végül átvette, és a projektnek új nevet adott: AMX Mod X

_________________
Kód:
I'm back

Kép

Ők köszönték meg Metal nek ezt a hozzászólást (összesen 2): kiki (2012.09.29. 13:06) • Jerikoo (2014.08.26. 11:02)
  Népszerűség: 4.55%


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: AmxModX Alapozó 00. - Bevezetés
HozzászólásElküldve: 2012.02.11. 21:52 
[spoiler]Törióra-metállal :D[/spoiler]


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: AmxModX Alapozó 00. - Bevezetés
HozzászólásElküldve: 2012.02.18. 03:44 
Offline
Félisten
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.28. 16:04
Hozzászólások: 872
Megköszönt másnak: 7 alkalommal
Megköszönték neki: 59 alkalommal
gj


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: AmxModX Alapozó 00. - Bevezetés
HozzászólásElküldve: 2014.08.26. 18:46 
Offline
Újonc

Csatlakozott: 2014.03.01. 21:31
Hozzászólások: 9
Sziasztok. Engem az érdekelne ezzel kapcsolatban, hogy mikortól érdemes elkezdeni ezt? Szóval mikor érdemes már nekiállni a plugin írásoknak?


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: AmxModX Alapozó 00. - Bevezetés
HozzászólásElküldve: 2014.08.26. 19:21 
Offline
Fanatikus
Avatar

Csatlakozott: 2014.08.21. 19:30
Hozzászólások: 182
Megköszönt másnak: 3 alkalommal
Megköszönték neki: 41 alkalommal
Szia!

Amikor úgy érzed. :) Nincs se korhoz kötve, se időhöz. Nézegess sok forráskódot, olvass el pár TUTOR -t, és hidd el előbb vagy utóbb menni fog. :)

~[LND]~Watashi[sL] írta:
Sziasztok. Engem az érdekelne ezzel kapcsolatban, hogy mikortól érdemes elkezdeni ezt? Szóval mikor érdemes már nekiállni a plugin írásoknak?


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: AmxModX Alapozó 00. - Bevezetés
HozzászólásElküldve: 2014.08.26. 21:48 
Offline
Újonc

Csatlakozott: 2014.03.01. 21:31
Hozzászólások: 9
De mielőtt belevágnék, nem kéne legyen valami kis alap infóval kapcsolatosan, amit a suliban tanítanak. Ha van, akkor kérlek írjátok le, hogy kb. mikor tanítják...


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: AmxModX Alapozó 00. - Bevezetés
HozzászólásElküldve: 2014.08.26. 21:52 
Offline
Fanatikus
Avatar

Csatlakozott: 2014.08.21. 19:30
Hozzászólások: 182
Megköszönt másnak: 3 alkalommal
Megköszönték neki: 41 alkalommal
Hidd el, sok olyan ember van itt a fórumon, akinek nem ez a szakmai ágazata, de mégis nagyon ügyes. De különben programozást kell tanulnod, és azon belül a Pawn nyelvet.

~[LND]~Watashi[sL] írta:
De mielőtt belevágnék, nem kéne legyen valami kis alap infóval kapcsolatosan, amit a suliban tanítanak. Ha van, akkor kérlek írjátok le, hogy kb. mikor tanítják...


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: AmxModX Alapozó 00. - Bevezetés
HozzászólásElküldve: 2014.08.27. 11:10 
Offline
Őskövület
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.22. 18:22
Hozzászólások: 2978
Megköszönt másnak: 115 alkalommal
Megköszönték neki: 368 alkalommal
Életembe nem tanultam semmilyen programozási nyelvet mégis megtanultam egy alap fokot pár nap/hét leforgása alatt.Nem olyan nehéz nyelv mint azt sokan gondolják csak időt kell rá fordítani.Én a tömbök lényegét nem itt,hanem valamelyik samp fórumon tanultam meg,mert itt túlságosan szakmai nyelven van megfogalmazva metál bemutatóiban,de én magamból indulok ki.

_________________
Blasenkampfwagen

https://discord.gg/uBYnNnZP
GTA:PURSUIT MTA


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: AmxModX Alapozó 00. - Bevezetés
HozzászólásElküldve: 2014.08.27. 12:34 
Offline
Imperátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.04.21. 09:33
Hozzászólások: 3991
Megköszönt másnak: 5 alkalommal
Megköszönték neki: 135 alkalommal
A nehézséget sose a nyelv adta. Ha igazán nehéz nyelvet akarsz megtanulni, akkor javaslom a Malbolge-ot :) :

http://hu.wikipedia.org/wiki/Malbolge

_________________
Kód:
I'm back

Kép

Ők köszönték meg Metal nek ezt a hozzászólást: Silent (2017.03.27. 16:33)
  Népszerűség: 2.27%


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nyithatsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Portal: Kiss Portal Extension © Michael O'Toole