Sziasztok!
Ebben a "Tutorial"-ban a legtöbbször használatos parancsokat, változókat, és egyéb mindenségeket fogok bemutatni, amelyek a plugin íráshoz elengedhetetlenek.
Kód:
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
Ezek segítségével betallózzuk azokat az INC-eket, amelyek szükségesek az adott kód tömörítéséhez.
INC-ek listája:
http://amxmodx.crys.hu/site/compiler/inclist.phpKészítő definiálása:
Kód:
#define PLUGIN "New Plug-In" // Plugin neve
#define VERSION "1.0" // Verziószám
#define AUTHOR "author" // Készítő neve
( Ezt csak akkor használhatod, hogy ha plugin_init-ben a PLUGIN, VERSION, AUTHOR van megadva ebben a sorrendben! )
Vagy használhatsz konstantot is:
Kód:
new const PLUGIN = "New Plug-in";
new const VERSION = "1.0";
new const AUTHOR = "author";
Ez is csak azzal a feltétellel működik, amivel az előző. )
Nos, ha ezeken túlvagyunk, akkor jöhet maga a plugin.
Először is nézzük meg a
new, new const, new float, new:bool -t.
Kód:
new NEV = "érték", vagy érték; // Csak akkor kell "" jelek közé tenni, hogy ha az szükséges ott, ahol használni akarjuk.
new NEV[Mennyi sorunk van vesszővel elválasztva -1] = { /* Ennek használata:*/ ..."%s", NEV[Ahanyadik sort akarjuk meghívni -1]...
"Első sor",
"Mégegy sor"
}
new const NEV = "érték", vagy érték // Csak akkor kell "" jelek közé tenni, hogy ha az szükséges ott, ahol használni akarjuk. Különlegessége: Értéke nem változtatható, viszont dekradáláskor kötelező azt megadni.
new bool:NEV = true / false // Igaz-hamis tömb: Értéke igaz, vagy hamis.
new float:NEV = "1.0" vagy 1.0 // Tört ( lebegőpontos ) érték megadása.
Ezekről bővebb infót találsz:
http://amxmodx.crys.hu/site/forum/viewtopic.php?f=55&t=3408Ezek után jön
kötelezően a plugin_init().
Kód:
public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) // Itt regisztráluk ugye magát a plugint.( azokkal a definiált értékekkel, amiket korábban említettünk. )
}
Fontosabb
"register_" parancsok, amiket a plugin_init-ben adhatsz meg:
Kód:
register_clcmd("say /parancs","cmd",ADMIN_JOG, "Leírás") // Játékosparancs
say /parancs : //Ezzel azt éred el, hogyha a chat-be beírja egy jómadár, hogy /parancs, akkor meghívja neki azt a tömböt, amit beállítassz neki. say /parancs- ot megváltoztathatod bármire, ha kiveszed a say-t, akkor konzolba írandó parancs lesz.
cmd : //Ez az a funkció, amit meghív a játékos, ha beírja a parancsot. Ez is átírható, csak a hozzá tartozó funkciót el kell készítened.
ADMIN_JOG : //Nem kötelező megadni, csak ha azt szeretnéd, hogy csak admin használhassa a parancsot
"Leírás" : //Ezt sem kötelező megadni, csak ha admin parancs. ( de akkoris meglehet, ha nem az, de admin parancsoknál szokás.)
//
register_cvar("amx_cvar","1") // Kvár ( változó ) készítés
amx_cvar ://A Cvar parancsa, olyan, mint például az sv_gravity
1 : //A Cvar értéke : Ez lehet szám, karaktersorozat ( szöveg ), vagy tört.
register_event("Coming Soon")
}
Most átugrunk pár érdektelen dolgot, és a funkciókkal folytatjuk.
Legtöbbet használt funkciók:
Chat-be való íratás:
Kód:
client_print(cliens, kiírás_helye, "szöveg", egyéb)
cliens : //Ez lehet id, 0, és általunk definiált is. ( és lehet még sok más, de csak a leghasználatosabbakat írtam le.
kiírás_helye:// Ez lehet:
print_chat // Chat-ba ír
print_center // Képernyő közepére ír
print_message // Hát.... :)
HUD üzenet írása:
Kód:
set_hudmessage(r,g,b,xpos,ypos,effekt,valami,ido)
r, g, b :// red, green, blue ( piros, zöld, kék ) : Kiírás színének megadása. Max értékük 255, minimum 0. Fehér színt 255 255 255 értékekkel érhetünk el, vagy egyenlő számok beírásával.
xpos, ypos :// Az üzenet X tengely, és Y tengelyen való elhelyezése.
effekt : //Üzenet effektusának megadása: Értéke lehet 0, 1, 2. 0: alap | 1:villog | 2:betűzve jelenik meg.
ido : //Üzenet kiírási idejének megadása másodpercben.
Játékos adatainak lekérése és változtatása, és egyéb a játékosra vonatkozó funkciók:
http://amxmodx.crys.hu/site/?p=funkciok&f=site_list_all Itt megtalálod majdnem az összes mindenséget.
Mára ennyi, de szinte minden nap UPDATE-elni fogom a Tutorialt, észrevételeiteket javítom. :)