hlmod.hu

Magyar Half-Life Mód közösség!
Pontos idő: 2025.06.17. 11:08



Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 364 felhasználó van jelen :: 2 regisztrált, 0 rejtett és 362 vendég

A legtöbb felhasználó (2761 fő) 2025.01.09. 20:06-kor tartózkodott itt.

Regisztrált felhasználók: Bing [Bot], Google [Bot]az elmúlt 5 percben aktív felhasználók alapján

Utoljára aktív
Ahhoz hogy lásd ki volt utoljára aktív, be kell jelentkezned.



Az oldal teljeskörű
használatához regisztrálj.

Regisztráció

Kereső


Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [5 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: [TUT] Általános dolgok
HozzászólásElküldve:2012.04.26. 16:32 
Offline
Veterán
Avatar

Csatlakozott:2011.06.07. 15:29
Hozzászólások:1728
Megköszönt másnak: 1 alkalommal
Megköszönték neki: 63 alkalommal
Sziasztok!
Ebben a "Tutorial"-ban a legtöbbször használatos parancsokat, változókat, és egyéb mindenségeket fogok bemutatni, amelyek a plugin íráshoz elengedhetetlenek.
Kód:
  1. #include <amxmodx>

  2. #include <amxmisc>

Ezek segítségével betallózzuk azokat az INC-eket, amelyek szükségesek az adott kód tömörítéséhez.
INC-ek listája:
http://amxmodx.crys.hu/site/compiler/inclist.php

Készítő definiálása:
Kód:
  1. #define PLUGIN "New Plug-In" // Plugin neve

  2. #define VERSION "1.0" // Verziószám

  3. #define AUTHOR "author" // Készítő neve

( Ezt csak akkor használhatod, hogy ha plugin_init-ben a PLUGIN, VERSION, AUTHOR van megadva ebben a sorrendben! )

Vagy használhatsz konstantot is:
Kód:
  1. new const PLUGIN = "New Plug-in";

  2. new const VERSION = "1.0";

  3. new const AUTHOR = "author";

Ez is csak azzal a feltétellel működik, amivel az előző. )

Nos, ha ezeken túlvagyunk, akkor jöhet maga a plugin.

Először is nézzük meg a new, new const, new float, new:bool -t.
Kód:
  1. new NEV = "érték", vagy érték; // Csak akkor kell "" jelek közé tenni, hogy ha az szükséges ott, ahol használni akarjuk.

  2. new NEV[Mennyi sorunk van vesszővel elválasztva -1] = { /* Ennek használata:*/ ..."%s", NEV[Ahanyadik sort akarjuk meghívni -1]...

  3.      "Első sor",

  4.      "Mégegy sor"

  5. }

  6. new const NEV = "érték", vagy érték  // Csak akkor kell "" jelek közé tenni, hogy ha az szükséges ott, ahol használni akarjuk. Különlegessége: Értéke nem változtatható, viszont dekradáláskor kötelező azt megadni.

  7.  

  8. new bool:NEV = true / false // Igaz-hamis tömb: Értéke igaz, vagy hamis.

  9. new float:NEV = "1.0" vagy 1.0 // Tört ( lebegőpontos ) érték megadása.

  10.  

Ezekről bővebb infót találsz:
http://amxmodx.crys.hu/site/forum/viewtopic.php?f=55&t=3408

Ezek után jön kötelezően a plugin_init().

Kód:
  1. public plugin_init() {

  2.         register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) // Itt regisztráluk ugye magát a plugint.( azokkal a definiált értékekkel, amiket korábban említettünk. )

  3. }

 
       Fontosabb "register_" parancsok, amiket a plugin_init-ben adhatsz meg:
       
Kód:
  1. register_clcmd("say /parancs","cmd",ADMIN_JOG, "Leírás") // Játékosparancs

  2.                  say /parancs : //Ezzel azt éred el, hogyha a chat-be beírja egy jómadár, hogy /parancs, akkor meghívja neki azt a tömböt, amit beállítassz neki. say /parancs- ot megváltoztathatod bármire, ha kiveszed a say-t, akkor konzolba írandó parancs lesz.

  3.                 cmd : //Ez az a funkció, amit meghív a játékos, ha beírja a parancsot. Ez is átírható, csak a hozzá tartozó funkciót el kell készítened.

  4.                  ADMIN_JOG : //Nem kötelező megadni, csak ha azt szeretnéd, hogy csak admin használhassa a parancsot

  5.                   "Leírás" :  //Ezt sem kötelező megadni, csak ha admin parancs. ( de akkoris meglehet, ha nem az, de admin parancsoknál szokás.)

  6.                  //

  7.  

  8. register_cvar("amx_cvar","1") // Kvár ( változó ) készítés

  9.                 amx_cvar ://A Cvar parancsa, olyan, mint például az sv_gravity

  10.                 1 : //A Cvar értéke : Ez lehet szám, karaktersorozat ( szöveg ), vagy tört.

  11. register_event("Coming Soon")

  12.  

  13. }


Most átugrunk pár érdektelen dolgot, és a funkciókkal folytatjuk.
Legtöbbet használt funkciók:

Chat-be való íratás:
Kód:
  1. client_print(cliens, kiírás_helye, "szöveg", egyéb)

  2.                  cliens : //Ez lehet id, 0, és általunk definiált is. ( és lehet még sok más, de csak a leghasználatosabbakat írtam le.

  3.                  kiírás_helye:// Ez lehet:

  4.                                                 print_chat // Chat-ba ír

  5.                                                 print_center // Képernyő közepére ír

  6.                                                 print_message // Hát.... :)

  7.  

HUD üzenet írása:
Kód:
  1. set_hudmessage(r,g,b,xpos,ypos,effekt,valami,ido)

  2.                 r, g, b :// red, green, blue ( piros, zöld, kék ) : Kiírás színének megadása. Max értékük 255, minimum 0. Fehér színt 255 255 255 értékekkel érhetünk el, vagy egyenlő számok beírásával.

  3.                 xpos, ypos :// Az üzenet X tengely, és Y tengelyen való elhelyezése.

  4.                 effekt : //Üzenet effektusának megadása: Értéke lehet 0, 1, 2. 0: alap | 1:villog | 2:betűzve jelenik meg.

  5.                 ido : //Üzenet kiírási idejének megadása másodpercben.

  6.  

Játékos adatainak lekérése és változtatása, és egyéb a játékosra vonatkozó funkciók:
http://amxmodx.crys.hu/site/?p=funkciok&f=site_list_all Itt megtalálod majdnem az összes mindenséget.

Mára ennyi, de szinte minden nap UPDATE-elni fogom a Tutorialt, észrevételeiteket javítom. :)


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: [TUT] Általános dolgok
HozzászólásElküldve:2012.04.26. 16:45 
Offline
Signore Senior
Avatar

Csatlakozott:2011.09.09. 17:39
Hozzászólások:4020
Megköszönt másnak: 12 alkalommal
Megköszönték neki: 139 alkalommal
Ha gépnél leszek reagálok rá.


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: [TUT] Általános dolgok
HozzászólásElküldve:2012.04.26. 17:00 
Offline
Developer
Avatar

Csatlakozott:2011.06.01. 21:11
Hozzászólások:7966
Megköszönt másnak: 295 alkalommal
Megköszönték neki: 537 alkalommal
De addig berakhatnád kukába majd ott elolvassa a választ!

_________________
http://www.easyrankup.eu


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: [TUT] Általános dolgok
HozzászólásElküldve:2012.04.26. 17:12 
Offline
Őstag

Csatlakozott:2011.06.12. 20:51
Hozzászólások:1089
Megköszönt másnak: 3 alkalommal
Megköszönték neki: 44 alkalommal
set_hudmessage(r,g,b,xpos,ypos,effekt,valami,ido)

Nájsz:DDD

_________________
[img]semmi[/img]


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: [TUT] Általános dolgok
HozzászólásElküldve:2012.04.26. 17:17 
Offline
Signore Senior
Avatar

Csatlakozott:2011.09.09. 17:39
Hozzászólások:4020
Megköszönt másnak: 12 alkalommal
Megköszönték neki: 139 alkalommal
Tehát:

Eléggé fölösleges a tutorial, rengeteg ilyet találsz a fórumon. Sőt metal össze is gyűjtögette egy alfórumba a saját gondolatait. Aki tényleg tanulni akar, az onnan többet tanulhat.
Most pedig haladjunk végig a kódon:

Az amxmisc modul nem elengedhetetlen egy plugin megírásához, ha az pl. csak az alap amxmodx funkciókat használja. A készítőt sem MUSZÁJ definiálni, elég ha idézőjelek közé berakod a fgv-nél.
Most ebben külön nem mennék bele, hogy nem tudod a változók neveit, csak annyit róla, hogy ezek is megtalálhatóak a Metal által összegyüjtőtt tut-ok között.
Aztán láttam egy újabb hatalmas tévedést. A plugin_init() függvény NEM kötelező. A legtöbb esetben használják, de ha például csak a játékos csatlakozását akarod piszkálni, akkor fölösleges az init.
Aztán nem tudom honnan jött neked ez a szó, hogy "Kvár" de az nagyon rossz. Az eredeti jelentése ConVars -->> ConsoleVariables. Tehát Konzol Változók. Híresek arról, hogy egy egyszerű amx admin is tudja konzolból álligatni.

Utána láttam, hogy pár funkció leírását leírtad. Fölösleges, mivel itt vannak.

Örülök, hogy próbálsz segíteni, de 2x ugyanazt neírjuk le. Így sajnos megy a kukába :)


Hozzászólás jelentése
Vissza a tetejére
   
 
Hozzászólások megjelenítése: Rendezés 
Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [5 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Portal: Kiss Portal Extension © Michael O'Toole